Start > Körkortsforum > Hur bra ska man vara för att k…

Hur bra ska man vara för att köra upp?

johannayyy 2011-02-02 22:32 ! Citera #
När är man redo? Hur bra ska man vara för att köra upp? Ni som körde upp, hur länge hade ni kört och kunde ni köra helt själva medan handledaren satt och sov bredvid? Känns som om jag aldrig kommer att bli tillräckligt bra liksom... :(
Gäst 2011-02-10 16:24 ! Citera #
Precis som du skriver så kommer man aldrig att känna sig helt redo eftersom man alltid känner att man kan bli bättre. Kör upp när din handledare (helst från trafikskola) tycker att du är redo.
Audi 2011-02-10 17:29 ! Citera #
Hållet med Walx, jag har inte haft någon körskolelärare, men jag har heller inte klarat uppkörningen... Så jag skulle nog lita mer på när körskoleläraren tycker att man är redo.
Gäst 2011-02-10 21:11 ! Citera #
Jag känner lite samma sak, jag har övningskört rätt länge nu och det senaste halvåret har jag inte blivit så värst mycket bättre. Det känns som om det jag behöver är att köra väldigt mycket och bli mer säker. Men min trafiklärare tycker att jag är klar - och jag är nog så gott som klar egentligen. Man kan nog alltid bli bättre, och man får väl öva resten av livet då..
Trafiklärare 2011-03-11 22:12 ! Citera #
Det finns ju tyvärr aldrig några garantier. En del är jätteduktiga men blir nervösa och missar på nån skitgrej, en del kör som riktiga skåp men lyckas klara provet ändå.

Jag har haft elever som fasat så mycket för provet att vi kommit överens om att boka ett prov innan det egentligen varit dags bara för att de ska ha fått känna på vad det handlar om så att de kan släppa paniktankarna. Ofta är det ju just osäkerheten om hur provet kommer gå till som sätter griller i huvudet på folk. Lustigt nog har proven oftast gått bra, jag antar att det beror på att man kommer dit ganska förutsättningslöst och kan köra lite mer avslappnat.

Observera att detta har varit rätt extrema fall och inget som jag tycker att alla ska göra, en uppkörning kostar ju en del. Men det tråkiga är ju att även om man får klartecken från sin trafikskola så kan ju allt hända och det finns som sagt inga garantier.

Senaste foruminläggen

Rubrik
12
I går 22:40
6
I går 22:34
11
I går 17:36
8
I går 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov