Kuggad 2 gånger... O.o
Jag är så trött på allt som har med ordet körkort att göra just nu!
Jag har kuggat 2 gånger på uppkörningen nu.
Första gången - tog det lite för försiktigt i svängarna (det var massa snö och inte plogat = snorhalt)
Andra gången - tog det lite för snabbt i svängarna
Teoriprivet är redan klarat.
Känns som dom bara kuggar bara för att liksom!?
Jag är så trött på allt som har med ordet körkort att göra just nu!
Jag har kuggat 2 gånger på uppkörningen nu.
Första gången - tog det lite för försiktigt i svängarna (det var massa snö och inte plogat = snorhalt)
Andra gången - tog det lite för snabbt i svängarna
Teoriprivet är redan klarat.
Känns som dom bara kuggar bara för att liksom!?
Hur mycket har du kört på körskola? På min erbjuder dom ”Testuppkörning”, när man får köra som en uppkörning, fast med en annan trafiklärare än den man brukar köra med. Visst, man vet att det inte är på riktigt, men det kan nog hjälpa ändå att få öva på lite nervositet!
Du vet att du kan köra (annars skulle du troligtvis inte ens ha bokat uppkörning). Så kör bara som du brukar. Och kom ihåg att det är en levande vanlig människa som sitter bredvid dig. En människa med känslor, det är ingen robbot
lycka till!! tredje gången tar du de
Hej, jag kuggade själv 4 gånger innan jag klarade på 5e försöket... Mitt tips är att du fortsätter köra upp på samma ställe, då du vet ungefär hur det ser ut och du känner dig någorlunda bekväm med vägarna. Ge aldrig upp och träna upp dina brister så kommer du känna dig mer förberedd i fortsättningen
På min körskola tyckte de att det var smart att lägga in en körlektion timmen innan uppkörningen, så får man känna på väglaget och bli lite uppvärmd innan. Nu har jag körprovet på måndag, så än kan jag inte säga hur det gått
men det känns tryggt att få köra precis innan, och dessutom i samma bil
Jag kuggade uppkörningen för första gången.. fast att det gick jättebra. var jättelugn o säker tänkte på allt.. Han tyckte inte jag kollade efter gående tillräckligt o planerade min körning ibland.. Min körskolelärare va med under hela körningen med o han kunde inte fatta varför jag blev kuggad.. jag är jättesur, för vet att folk som gjort en mkt sämre uppkörning klarat det.. jag var absolut ingen trafikfara och gjorde inga missar alls.. eller a kollade för lite enligt honom, fast att jag tyckte jag hade värsta koll, så ska försöka tänka på det. tilläggas ska väl att de va på förmiddagen o de va inget folk vid övergångställerna.. men ajaaa. suger bara att man förlora så mkt pengar=/ o nu kmr jag ju va nervösare nästa gång.. hoppas jag inte för han igen =/
teorin har jag klarat.. men den va jag inte orolig för... men uppkörningen fan =/
Hastigheten spelar stor roll oxå tänk på de
Hastigheten va de absolut inget fel på.. han sa till o med att de bara va småsaker, o du behöver inte ens öva på de för du kan de.. bara boka uppkörning igen.. dåå kunde han väl likaväl ge mig körkortet tycker jag då.
Tänk på att det inte spelar nån roll om vad du tycker ett skit. bästa tipset man kan ge till någon som känner sig riktigt säker och inte fattar varför man kuggar, och när han säger små saker är, ÖVERDRIV ALLT, överdriv att titta i speglar, söka av områdena, ha lite fantasi om ifall det kanske kommer någon på ett ställe , anpassa då farten på det, aah osv..
De här inspektörerna är såååååååååå elaka ibland. Men de bortförklarar att deras uppgift är att det ska vara trafiksäker. Det tror jag inte på. De vill bara vara så.
Senaste foruminläggen
Rubrik