Tid

ST 2011-01-10 22:25 ! Citera #
Det känns som om jag aldrig hinner övningsköra och nu är det så mörkt och halt och har aldrig kört i det tidigare, några tips på hur man kommer igång?
Gäst 2011-01-12 01:33 ! Citera #
Vänta med att börja ifall du känner att det inte känns så lockande och inspirerande att köra under vintern :P
Gäst 2011-01-12 14:18 ! Citera #
Har samma problem men första gång när jag körde upp då vad det så mycket snö att jag trode att det skulle inte funka alls men det enda fel som jag kugade var att jag sänkte inte hastighet när jag möte vägskrapa på landsväg
Gäst 2011-02-04 12:32 ! Citera #
Försök att köra mitt på dagen när det är ljust. Då är det ju inte heller så mycket trafik ute. Sen är ju vägarna ganska bra och isfria emellanåt :)
Susan 2011-02-26 17:22 ! Citera #
Det är jätte svårt! Man vill mest burra ihop sig inomhus :P Men det är ju bra att öva att köra halt och i mörker med så du kan ju försöka se det på det viset! Så är de lite mindre kvar på vägen till körkortet! Så satsa bara så går det!

Ett tips är också att satsa på teorin samtidigt som man satsar på själva körandet! Jag segade mig med min teori. Det var väldigt ”peppande” med själva körandet när man väl börjat läsa in teorin! I alla fall så ”låstnade” en hel del med körandet! Så de är ett hett tips! Burra ihop dig inne och läs teori och sen gå ut och kör! Lycka till!
Gäst 2011-02-26 22:28 ! Citera #
Jag tycker det är jättekul med körandet, vill verkligen lära mig att köra utan att behöva tänka att jag ska kolla i exakt den backspegeln just då och då. Men då det kommer till teorin, njjjjjaaah.

Jag började köra på vintern, har kört sedan november 2010, känns riktigt bra att börja på vintern, ger en liten erfarenhet nästan.
Thrash 2011-02-27 14:40 ! Citera #
Det är bara bra om du ger dig ut på vägarna då det är lite halt. På det sättet lär du dig att köra under alla möjliga väglag. Visst, det kan kännas lite obehagligt i början, men det lönar sig. :)
Gäst 2011-04-02 20:02 ! Citera #
Om du känner att det är läskigt att köra på vintern kan du börjar med att köra i områden med mindre trafik för att vänja dig. Jag började övningsköra på vintern och det ser jag bara som en fördel :) För när det är en massa snö på vägarna så har jag lärt mig att ha bättre kontroll på bilen och nu när snön börjar försvinna så är det mcket lättare att köra tycker jag! :) Jag tycker att det är jättekul att köra i mörker :P
Dock är det mindre kul att köra när det snöar eller regnar.. Och även på sommaren när solen skiner och man knappt ser någonting ;)

Senaste foruminläggen

Rubrik
12
I går 22:40
6
I går 22:34
11
I går 17:36
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor