Start > Körkortsforum > Diabetes + körkort?

Diabetes + körkort?

hausofhannah 2010-12-29 22:34 ! Citera #
Jag är diabetiker och har haft diabetes i 17 år. Nu när jag ska börja ta körkort så kommer jag förmodligen vara rrrriktigt nervös och när jag blir nervös och får adrenalinkickar så kan det hända att jag får lågt blodsocker. Hur funkar det med uppkörningen tror ni? Kan jag, innan uppkörningen, om jag märker att blodsockret sjunker, be min handledare att vänta så att jag kan få upp det igen, eller är det något som skulle påverka mitt resultat? Jag vet så lite om det här. :)
Gäst 2011-01-09 15:48 ! Citera #
Det bästa är ju om du är väl förberedd så du inte blir nervös. Visst, inspektören kan vänta några minuter, men inte för länge, för det går ju ut över tiden då... :P
gefa 2011-01-09 16:30 ! Citera #
Hej snacka mycket med läraren du kör upp med innan så att nervousiteten släpper! Sen är det så att du kan få ha med dig en godis bit eller något som höjer blodsockret, du behöver endast säga till läraren innan, så att han/hon inte missupfattar läget om du stannar eller något. Men jag tror inte att det ska vara några problem!. Min pappa har kört i 35 år med diabetes och han har aldrig klagat ;)

Senaste foruminläggen

Rubrik
12
I dag 22:40
6
I dag 22:34
11
I dag 17:36
8
I dag 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo