Start > Körkortsforum > Klarar inte teori

Klarar inte teori

Stefan 2010-12-16 23:50 ! Citera #
Hejsan.
Försökte göra kunskapsprovet en andra gång idag och fick 48 på båda gångerna.
Jag behöver lite tips hur jag ska kunna fixa det här.
Jag har gjort alla frågor i flera turer och läst boken.
poked 2010-12-17 14:41 ! Citera #
Du har inte fått något teoripacket via körskolan så du kan sitta vid deras datorer och öva?

Läs på https://korkortonline.se/teori/ noga så borde du klara det tycker jag.
Gäst 2011-01-14 12:00 ! Citera #
Tja jag har redan kugat 4g en dag funkar det np..frågor som du ska veta exp som kommer i provet i nu läge 2011 är inte svåra batra luriga så läs om tjänstevikt+ släp så vidare.
fråga som kan komma och kommer

hur många % är att överleva om du blir påkörd i 30km timmen
1=30%
2=50%
3=60%
4=90%
RÄTTSVAR=90%
9 AV 10 överlever det i den hastigheten
jag kommer att setta upp mera rätta svar jag får lite tid
Gäst 2011-01-14 12:37 ! Citera #
Jag tror att vi har gört samma prov alltså samma frågor jag görde två prov o kugade men båda gångerna hade jag 51 synd inte att jag kan inte svar på men jag blir så jävla närvos att jag knapt kan stå på benen
jag har masor med körkortsfrågor ca 1200 och i marginal har jag alltid rätt 65 /67 av 70 men när jag e på väg att göra prov alltså hjärnan blockeras men uppkörningen gick perfekt konstigt någ
Hello 2011-01-14 16:30 ! Citera #
Läs igenom hela boken. Skriv i ett block det du tycker är viktigast ur boken. Och gör frågor här:)
Pontus 2011-01-17 19:03 ! Citera #
Gjorde teorin idag, 57 av 65. Det var lite enklare än jag trodde men en aning tidsbris blev det.
Jag pluggade inte några böcker, däremot kom jag snabbt på att plugga in ”förklaringar” här på korkortonline var tidsbesparande.
Alltså denna länk: https://korkortonline.se/inloggad/forklaringar/?sida=1

Good luck med mitt lilla tips.
Gäst 2011-01-20 02:37 ! Citera #
Mitt tips till er som har svårt med teorin är bla. att köpa ett konto här!! Det hjälper faktiskt väldigt mycket då man får igång hjärnan på ett helt annat sätt än att läsa boken gång efter annan, då man övar in frågor, ser vilka man svarade fel på, och får därefter en förklaring till de felbesvarade frågorna, vilket utvecklar ens tankesätt mer och mer. Genom att kunna mycket svar på frågor ser man tillsammans med läsning i boken sammanhang. Dessa frågor har enligt mig en högre svårighetsgrad än frågorna på det riktiga provet, så känner man sig bekväm med frågorna här ska det riktiga provet inte vara några problem :P
wolfjnr 2011-02-02 15:12 ! Citera #
Study & keep trying,Best of Luck
Gäst 2011-02-08 07:19 ! Citera #
Proven är samma helatiden dom byter vissa frågor bara din pn kommer till dator1exp sen nästagång tar du dator 15 är bara 5 8 fråor nya
Gäst 2011-02-08 22:24 ! Citera #
Proven är i helvete inte samma hela tiden så mkt vet ja, första gången fick ja 45 rätt, andra 61 rätt, och dä va totalt andra frågor, och min syster faila totalt på de dära och gjorde om teorin 8 gånger och hon hade inte samma prov eller bara några andra dom gångerna, det är alltid olika prov, med enstaka frågor som du haft förut, så nu är du ute o cyklar mannen

Senaste foruminläggen

Rubrik
12
I går 22:40
6
I går 22:34
11
I går 17:36
8
I går 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest