Start > Körkortsforum > Vad fick er kuggade?

Vad fick er kuggade?

JJ 2010-12-01 13:54 ! Citera #
Jag har uppkörning och teori nästa vecka, på samma dag! Jag längtar, men ändå inte! Haha, jag vill verkligen ha körkortet dirrekt - men är rädd för att kugga på båda?!

Jag tänkte höra med er om ni vet hur många punkter man får kugga på på uppkörningen? Och vilka fel NI har gjort på era uppkörningar som fick er kuggade? :o
sda 2010-12-05 12:14 ! Citera #
Ecodriving, placering och i en högerregel korsning även fast du har företräde så är många idioter som inte vet att det är höger regel. Jag kuggade på att jag inte stannade och förutsåg att bilen åt vänster inte skulle stanna. Så. Stanna!
JJ 2010-12-05 15:47 ! Citera #
Vilket skämt att du kuggade för att den andra bilen gjorde fel??! Haha, sjukt..

Men tack för tipsen, ska tänka på det då jag kör!! :D úuh
Tubbman 2010-12-06 16:05 ! Citera #
Min handledare brydde sig inte alls om ecodriving, jag körde på normalt som jag lärt mig i körskolan och klarade det utan problem, huvudsaken är att köra säkert, stanna hellre än inte, släng dig inte ut i situationer bara för att du har regler på din sida, kolla speglar och var nogrann med att inte försätta dig i onödiga risker :)
JJ 2010-12-08 23:40 ! Citera #
Tack för tipsen. jag kör/skriver teorin i morgon. ska tänka på det du säger! jag oooorkar inte faila..
Freja 2010-12-15 02:01 ! Citera #
Jag tror: Man kan inte kuggas för att man missar EcoDrivingen om allt annat går felfritt och man kör med bra säkerhetsmarginaler, men är placering, växlingar, risktagande på gränsen, och EcoDrivingen kass, då kan den bli ’droppen som får bägaren att rinna över’. Bara en gissning från min sida.

Jag tänker fokusera på att:

Sakta in mot rondeller i god tid om det är trafik i dem. Även mot högelregelskorsningar även om det är trafik från vänster.
Hålla bra avstånd till bilen framför.
Inte genomföra vänstersväng på landsväg om det är mycket trafik på vägen.
Använda blinkers mycket.
Blinka ut ur rondeller.
Kolla spegar ofta.
Försöka att observera alla trafikmärken.
Stanna vid stopplikt.
Tänka på hinder på min sida av vägen.
poked 2010-12-17 15:02 ! Citera #
En sur körlärare?

Enda felet jag kan komma på att jag gjorde(trots den enorma listan körläraren listade upp :P ) är när den frågade ”Vet du hur man kör till XXX”, ”Nej” sa jag... Borta i horisonten fanns det en skyllt där det stod XXX -->

Samma körlärare mindre än 24 timmar senare så körde jag tydligen perfekt och fick körkortet? :lol:

Senaste foruminläggen

Rubrik
12
I går 22:40
6
I går 22:34
11
I går 17:36
8
I går 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo