Start > Körkortsforum > Mycket snö

Mycket snö

Annis 2010-12-07 20:38 ! Citera #
Tallen
Kan jag bli kuggad om jag kör allt för sakta även fast det är is och snö ute? jag vill ju inte köra av vägen.. hellre kör jag sakta!?

Det är olika på olika vägar :) När jag körde på en ren asfalterad 70-väg höll jag 70 km/h medan på en oplogad krokig smal väg där det var 50 km/h körde jag cirka 40 km/h. Det kommer naturligt när du kör :) Du kommer känna hur fort du kan köra! Det är inget att oroa sig för :)
Pra 2010-12-07 21:43 ! Citera #
Ganska enkelt o logiskt. Du anpassar farten efter väglag och dig själv. Men hindra aldrig trafiken i onödan. Tror du själv vet vad som e onödigt o vad som e nödvändigt.
Med andra ord Köra sakta i dålig väglag är inte i onödan, snarare tvärtom.
Gäst 2010-12-30 14:17 ! Citera #
Har en kompis som blev kuggad för att han körde för sakta (60 på 70 väg) när det var ren is ute.
Lisa M 2011-01-04 13:39 ! Citera #
Jag kommer också att köra upp i detta snöiga och kalla vinterväder inom kort. Men man får hoppas på det bästa. Anpassa hastigheten och göra sitt bästa är det man kan göra, bara man gör sitt bästa :D Kuggar man är det ju bara att göra ett nytt försök, någon gång lär man väl få sitt körkort i handen!
aa 2011-01-12 01:47 ! Citera #
Hejhej :)
Ja ska köra upp om några dagar i AVESTA , är de någon annan som har kört upp här ? om det är någon som har gjort de kan ni förklara va ni fick göra .
Annars undrar jag hur viktig är det med motorbromsen , ska ja alltid använda den typen av broms eller ska ja använda färdbromsen ?

Senaste foruminläggen

Rubrik
12
I dag 22:40
6
I dag 22:34
11
I dag 17:36
8
I dag 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov