Att tänka på vid uppkörning
Sådär, nu börjar det närma sig uppkörning för mig och jag tänkte att ni som antingen redan tagit kortet, haft uppkörning men misslyckats eller inte kört upp än men har hört ifrån kompisar kan upplysa mig och andra som funderar på vad det är som man ska tänka på vid uppkörningen. Vad misslyckades ni med då ni inte klarade det? Alla tips är välkomna, tack!
//JohSme
Tänk bara på att du kommer klara det och gör ditt bästa. Överdriv gärna med rörelserna då du kollar i speglarna/dödavinkeln så att inspektören verkligen ser att du kollar ordentligt. Att ständigt hålla koll på vad som händer runt omkring dig och bilen i speglarna väger tyngst under uppkörningen.
Speglar, speglar och åter speglar! De vill nästan att man ska kolla mer bakåt än framåt.
Jag körde upp idag för andra gången, och klarade det, kan inte förklara hur glad jag är haha! om jag tänker på vad jag gjorde för fel första gången och andra så var det bara inställningen. Första gången var jag så otroligt nervös och tänkte ”jag komme rinte klara det, det här går inte”, sen gick det bara åt helvete. Idag försökte jag intala mig själv att jag skulle klara det, att jag kör bra och att jag är bäst helt enkelt, och då gick det GALANT! eller ja, jag körde iväg med handbromsen i men det var det enda misstaget jag gjorde haha. Så mitt tips till dig är självförtroende helt enkelt, och att du försöker att slappna av och avdramatisera hela uppkörningen. Det funkade för mig i alla fall. LYCKA till som fan, hoppas verkligen du klarar det!
De jag pratat med tipsar mig att kolla i speglarna och vrid på huvudet så de ser att du kollar, känner en som kugga pga det tyvärr.
Försök kom ihåg de missar du anser dig göra för att kunna ta upp det sen och förklara varför du gjorde så och hur och likande de kan rädda en säger dem om man vet varför man gjorde som man gjorde och vad som kan blitt lite galet
Jag vill också få alla tips man kan få skall snart köra upp med!!!
Men en fråga är de svårare´att köra upp när de halt och snö än när det inte är de??? Fundersam
//Poisend
Det som jag kan säga av egen erfarenhet både ja o nej för att när det snöar o regnar måste man vara extra försiktigt det enda fördel e att du slipper göra kontroll av bilen för att dem vill ej vara ute när det snöar o backa med bilen runt hörnet körde upp i fredags men kuggades pga var inte försiktig vid obevakade ställe o det snöade jävla mycket i fredags i skone
Positionering. det är riktigt viktigt att du har kontroll över bilen och att bilen inte kontrollerar dej!
Speglar, speglar och åter speglar! De vill nästan att man ska kolla mer bakåt än framåt.
Hahahaha det är fan så
TÄÄÄNK HÖGERREGERLN!!!! ÅKER DOM INTE, VINKA FRAM!!!! JAG HAR BLEVE KUGGAD FÖR JAG JAG STANNADE. DEN FRÅN HÖGER ÅKTE INTE. DÅ ÅKTE JAG. HAN TYCKER JAG SKULLE VINKA FRAM .
ÄVEN SPEGLAR, DÖDA VINKELN
oj caps
Senaste foruminläggen
Rubrik