Start > Körkortsforum > Om säkerhetskontroll redan är …

Om säkerhetskontroll redan är gjord.

dagglii 2010-11-16 18:26 ! Citera #
Hej! Jag körde upp för i somras men kuggade. Dock tänkte jag ta med förarprovskontrollen som säger vad jag klarade och ej. Tror ni jag borde kolla igenom säkerhetskontrollsavsnittet igen, även fast jag klarade det?
Gäst 2010-11-24 21:12 ! Citera #
Självklart så går du igenom kontrollen igen. nu är det vinter å då föredrar dom inre före yttre kontroll. jag fick tex enbart kontrollera handbromsen båda mina uppkörningar. protokollet behöver du inte ha med dig. den ”läraren” du får denna gång, behöver ju inte vara samma som den förra. du börjar om, det du klarade förr gäller inte nu.

jag körde upp för 3 veckor sedan. fick en gubbe som kuggade mig på 4-5 punkter. idag körde jag upp igen, fick samma gubbe - åh han mindes inte mig! idag så klarade jag det, helt utan fel. så nu har jag körkort :)
Albion 2010-11-28 15:06 ! Citera #
Men om man tar med kontrollen kanske han inte prövar dej på samma saker du redan har klarat av?
Gäst 2010-12-25 05:23 ! Citera #
dagglii
Hej! Jag körde upp för i somras men kuggade. Dock tänkte jag ta med förarprovskontrollen som säger vad jag klarade och ej. Tror ni jag borde kolla igenom säkerhetskontrollsavsnittet igen, även fast jag klarade det?

Jag körde upp flera gånger, säkerhetskontrollen var ok första gången, tar man med protokollet till kommande uppkörningar slipper man den :) så du behöver inte oroa dig för det, sen vet jag inte om dem kollar av om det gått en väldigt lång period mellan uppkörning 1 och 2 tex. men det är en annan femma :)
louie 2011-01-25 20:04 ! Citera #
Hur gör man säkerhetskontroll av handbroms? kör och sen lägger i handbromsen?
Gäst 2011-01-26 00:58 ! Citera #
Du lägger i bromsen och sen lättar du på kopplingen bara och känner att den tar, så ja gjorde och fick godkänt för det :)
Gäst 2011-01-27 00:42 ! Citera #
Jag fick göra säkerhetskontroll av bromsar också. Först med handbromsen, då la jag bara i den och höjde kopplingen till dragläget samtidigt som jag gav lite grundgas. Därefter skulle jag göra en kontroll av färdbromsen, då åkte jag bara väg lite sakta och tryckte sedan på bromsen, väldigt basic med andra ord :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
12
I går 22:40
6
I går 22:34
11
I går 17:36
8
I går 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov