Jag tror (hoppas) att folk skulle tänka sig för mer om de var bättre informerade, man kunde till exempel ha människor som blivit skadade eller någon som förlorat någon i sin närhet i alkoholrelaterade bilolyckor, som föreläste tillsammans med poliser eller sjukvårdare, på arbetsplatser, i skolor osv. Jag vill tro att medlidande och medvetenhet kan göra oss mer vaksamma på detta.
Personligen kommer jag aldrig att köra med en droppe alkohol i mig, det finns faktiskt buss!
Jag håller med dig! Även om det kändes segt att gå på riskettan var det verkligen en AHA-upplevelser och man lär sig så mycket! Innan den visste jag till exempel inte att om man är trött och kör är det lika som att köra full. Du har verkligen ett superbra förslag! Jag tror att det gör ett oerhört stort intryck att träffa någon som har varit med om något sådant. När jag hade riskettan fick vi se en film ”utan min lillebror” och det var bland det värsta jag varit med om. En kille hade kört full med sin lillebror i passagerarsätet, han överlevde men inte sin lillebror.. Tänk att bära på den vetskapen för resten av sitt liv.. Det är verkligen en tankeställare!