Start > Körkortsforum > Varför köra berusad?

Varför köra berusad?

hannisen 2010-11-14 16:03 ! Citera #
Varför ska man köra berusad när det finns andra möjligheter att ta sig fram? är det rätt om man bara kör en liten bit?
Gäst 2010-11-14 17:16 ! Citera #
Nä, jag håller med dig. Det känns som en sådan onödig grej att göra. Förvisso kan jag förstå retligheten kring att inte få köra för att man har druckit en halvt glas vin, men då kan man lika gärna dra ut på de reglerna. Don’t drink and drive.
melina 2010-11-16 15:10 ! Citera #
Att köra berusad är helt galet dumdristigt! Har du druckit, håll dig borta från fordon! Om du sätter dig i bilen och kör när du har druckit, riskerar du inte bara ditt eget liv utan även många andras, som befinner dig på och omkring vägen när du kör.
dagglii 2010-11-16 18:23 ! Citera #
Vad tror ni är det bästa sättet att förhindra rattfylla? Bör man höja böterna eller ha mer kontroller? Bör man tvinga alla som inte gått riskettan att göra det? (folk skulle vägra)
Gäst 2010-11-17 09:34 ! Citera #
Jag tror (hoppas) att folk skulle tänka sig för mer om de var bättre informerade, man kunde till exempel ha människor som blivit skadade eller någon som förlorat någon i sin närhet i alkoholrelaterade bilolyckor, som föreläste tillsammans med poliser eller sjukvårdare, på arbetsplatser, i skolor osv. Jag vill tro att medlidande och medvetenhet kan göra oss mer vaksamma på detta.

Personligen kommer jag aldrig att köra med en droppe alkohol i mig, det finns faktiskt buss!
Annis 2010-11-18 14:59 ! Citera #
karin.bs
Jag tror (hoppas) att folk skulle tänka sig för mer om de var bättre informerade, man kunde till exempel ha människor som blivit skadade eller någon som förlorat någon i sin närhet i alkoholrelaterade bilolyckor, som föreläste tillsammans med poliser eller sjukvårdare, på arbetsplatser, i skolor osv. Jag vill tro att medlidande och medvetenhet kan göra oss mer vaksamma på detta.

Personligen kommer jag aldrig att köra med en droppe alkohol i mig, det finns faktiskt buss
!

Jag håller med dig! Även om det kändes segt att gå på riskettan var det verkligen en AHA-upplevelser och man lär sig så mycket! Innan den visste jag till exempel inte att om man är trött och kör är det lika som att köra full. Du har verkligen ett superbra förslag! Jag tror att det gör ett oerhört stort intryck att träffa någon som har varit med om något sådant. När jag hade riskettan fick vi se en film ”utan min lillebror” och det var bland det värsta jag varit med om. En kille hade kört full med sin lillebror i passagerarsätet, han överlevde men inte sin lillebror.. Tänk att bära på den vetskapen för resten av sitt liv.. Det är verkligen en tankeställare!
Gäst 2010-11-23 13:01 ! Citera #
För att det är roligare förstår du väll
Kaptenper 2010-11-24 10:33 ! Citera #
ThePitbull
för att det är roligare förstår du väll

(\_/)
(oO) Den här kaninen och jag tycker inte att du
(¨)(¨) borde få ta körkort.

Finns bara bra anledningar till att inte köra påverkad.
Men den bästa anledningen är att om man gör det förvandlas man aoutomatiskt till en ”failure of life”

Senaste foruminläggen

Rubrik
11
I dag 17:36
5
I dag 14:05
8
I dag 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo