Jag hade uppkörning idag vid 13 tiden. Jag kommer till trafikskolan och får min inspektör tilldelad. Jag känner direkt då att detta är en sur kärring som kuggar folk. Jag försöker hålla mig så stadig som möjligt och inte bli för nervös.
Körningen tycker jag gick bra och sen kommer jag ut mot motorvägen påväg mot Nynäshamn. Jag ligger i höger körfält där det ligger en bil i mitten filen som kör ca 75-80km/h på en 100 väg. Jag har alltid lärt mig att man aldrig får köra om på höger. Jag ställer då inspektören frågan ”visst får man inte köra om på höger sida”, får svaret då ”beror på vart vi befinner oss”. Detta tolkar jag som att nej då vi befinner oss på en motorväg. Så jag ligger lite snett bakom bilen innan jag ska svänga av mot Haninge C. Sedan påväg tillbaka var det inga sådana problem och körde då mellan 95-100 km/h. När vi är tillbaka så får jag reda på att jag är underkänd och hon tar direkt upp situationen på motorväg. Hon säger då att jag borde kört förbi bilen pga skyltarna ovanför (wtf?). Det var vägbeskrivningar och hur ska jag veta att man får köra om pga vägbeskrivningar. Hon säger sen att jag var lite för försiktig i typ cirkulation och vid högerregeln etc. Men kändes som att anledningen var pga motorvägen. Tycker ni att detta är fair att bli kuggad på eller var det så att jag skulle kört förbi bilen?
För att tillägga så var denna inspektör samma inspektör som kuggade min pojkvän på sin första uppkörning också i Farsta.