Kugga för 3:e gången
Idag hade man uppkörning. Kuggade... utav de tio moment, fick man kryss för 3. Ett utav dem var ingripande vid stopplikt. Ganska allvarligt.. att stanna vid stopplikt är självklart.. känner mig som en idiot nu. Bara tre anmärkningar från kortet. Ibland gör man saker utan att ha förklaring till det.
Lätt att säga att uppkörningen var lätt som en plätt, för dem som klarat det. Klarade teoriprovet förra veckan på tredje försöket. E så himla nervös bara tanken på att det är uppkörning. Men i vanliga fall blir jag inte nervös, när jag övningkör. Hur som helst måste klara det inom 2 månader.
Kände mig helt nere efter kugget, efter stoppliktet, visste jag att jag var kuggad garanterat. Är det någon därute som också handlat konstigt i trafiken, utan att veta varför?
Hur som helst tänkte bara dela med mig...
Lycka till alla som håller på med körkort!:P
Bara o boka igen o göra om göra rätt. Sök av vägen lite bättre så undviker du o missa viktig information. Hade jag varit inspektör o du hade gjort det misstaget så hade jag också kuggat dig, stopplikt är väldigt viktig o följa, det e oftast så olyckor sker, att folk missar skyltar osv.
Idag hade man uppkörning. Kuggade... utav de tio moment, fick man kryss för 3. Ett utav dem var ingripande vid stopplikt. Ganska allvarligt.. att stanna vid stopplikt är självklart.. känner mig som en idiot nu. Bara tre anmärkningar från kortet. Ibland gör man saker utan att ha förklaring till det.
Lätt att säga att uppkörningen var lätt som en plätt, för dem som klarat det. Klarade teoriprovet förra veckan på tredje försöket. E så himla nervös bara tanken på att det är uppkörning. Men i vanliga fall blir jag inte nervös, när jag övningkör. Hur som helst måste klara det inom 2 månader.
Kände mig helt nere efter kugget, efter stoppliktet, visste jag att jag var kuggad garanterat. Är det någon därute som också handlat konstigt i trafiken, utan att veta varför?
Hur som helst tänkte bara dela med mig...
Lycka till alla som håller på med körkort!:P
Nervositeten gör mer än vad man tror, tala om för digsjälv att du är kapabel - för det är du.
Som någon sa så är det inte hela världen om man blir kuggad, gör om gör rätt, eller hur?
Kanske lätt att säga men svårare att göra, MEN, försök att inte tänka för mycket. Om du kör upp så anser du antagligen att du är tillräckligt duktig, intala dig detta och ”don’t overthink it” när du väl är ute och kör. Om du t.ex måste starta i uppförsbacka, paniktänk inte direkt att du måste sätta starten du måste sätta starten. Tänk var du ska sen, så kommer nog starten naturligt.
Haft ett par elever och det är ganska naturligt.
Det är så att eleven blir nervös över tanken att bli kuggad eller att det är ett prov, tankegången skall vara mer så här:
- Det värsta som kan hända är att jag kuggar då får jag ta det en till gång, inget mer med det liksom.
Vidare kanske du kan kolla när du ser stoppskyltar mm, kan vara indikation på att din syn är för nära ”motorhuven”
Hej
idag kuggade jag för 4 e gången i en autumat bil.
snacka om så mycket motgånger jag har fått uppleva ,6år,180 körlektioner ca 80oookr i endast köra i trafiksolan. många nekade att hjälpa mig med vara min handledare privat och en som verkligen ville blev inte godkänd för hon hade italiensk pass.när hon väll byte till svensk så dog hennes man och hon var deprimerad och gjorde illa benet. hamnade flera gången till ruta 1 .
men jag ger inte upp jag ska boka om och kämpa för jag kan... köra bil ...ska ha körkort ....
ge inte upp ...för mig handlade om att jag inte trode på själv, på vägrn till körkorten har jag blivit stark som person, handterar motgånger bättre och ger 100% vilket jag aldrig gjorde med ngt . min största utmanning i livet har varit ta körkort ,ensak vet jag att allt annat kommer gå galant för jag har blivid ödmjukare och snällare mot mig själv.
Hej
idag kuggade jag för 4 e gången i en autumat bil.
snacka om så mycket motgånger jag har fått uppleva ,6år,180 körlektioner ca 80oookr i endast köra i trafiksolan. många nekade att hjälpa mig med vara min handledare privat och en som verkligen ville blev inte godkänd för hon hade italiensk pass.när hon väll byte till svensk så dog hennes man och hon var deprimerad och gjorde illa benet. hamnade flera gången till ruta 1 .
men jag ger inte upp jag ska boka om och kämpa för jag kan... köra bil ...ska ha körkort ....
ge inte upp ...för mig handlade om att jag inte trode på själv, på vägrn till körkorten har jag blivit stark som person, handterar motgånger bättre och ger 100% vilket jag aldrig gjorde med ngt . min största utmanning i livet har varit ta körkort ,ensak vet jag att allt annat kommer gå galant för jag har blivid ödmjukare och snällare mot mig själv.
Jag önskar dig all lycka med nästa försök! Förstår att det tär på självförtroendet och att nervositeten bara blir värre. Men ladda om och tro på dig själv! Jag ska hålla tummarna
Försök vara extra uppmärksam och andas lugnt, då missar du inte stoppplikten och förhoppningsvis inget annat heller. Heja heja!!
Jag kuggade för andra gången ganska nyligen. Första gången förtjänade jag dock inte att få mitt körkort, jag lät nervositeten ta över och hade min sämsta körning någonsin! Andra gången gick det dock mycket bättre men instruktören tyckte att jag skulle för lite i korsningar, jag kollade väldigt noga flera gånger.. men skulle ha vridigt på huvudet lite mer! Så överdriv när ni kollar! Vrid ordentligt på huvudet.
Senaste foruminläggen
Rubrik