Nervositet

Hermelina 2026-01-22 21:29 ! Citera #
Hej!
Hur kan man bli av med nervositet när man kör? Det är mitt huvudproblem. Jag känner mig liksom förtrollat bakom ratten. :cry:
Vill värkligen vara duktig.
Jag har redan kört 30 lektioner med en trafiklärare och det har inte gått så bra.
Kör automat. Är 46 år gammal. Förut har aldrig kört bil.
Era erfarenheter?
Tips?
Som 2026-01-23 15:31 ! Citera #
Jag har också varit nervös innan när jag körde och är det även nu om jag t.ex. kör inne i stan. Men bästa tipset från mig skulle nog vara att läsa på teorin ännu mer, om man kan teorin på ett bra sätt så finns det inte särskilt mycket att vara rädd för när man väl är ute och kör.

Lycka till med körkortet!
Gäst 2026-01-23 23:11 ! Citera #
Ska också köra upp snart. Själva tänker jag släpp nervositeten, lättare sagt än gjort men om du känner dig redo och är säker i hur du kör i trafiken kan du inte göra mer än att ge dig själv en riktigt chans. De du nämnde om förtrollad bakom ratten verkar inte direkt bra, testa säga högt vad du gör eller hur du tänker/vad du ser? Sen kolla på uppkörningar på YouTube, rekommenderar Sunne Trafikskola eller Trafikos test uppkörningar.

Tugga tuggummi, helst mint! Ge din hjärna något annat att tänka på. Lycka till!
Hejsan 2026-01-24 13:33 ! Citera #
Har redan kuggat en gång och är super nervös inför omprovet. Min kompis klarade det är jag känner mig värdelös :x

Senaste foruminläggen

Rubrik
4
2026-02-12 20:33
11
2026-02-10 15:46

Ladda ner Teoribok 2026 gratis

Teoribok – körkortsboken 2026 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se
Gratis körkortsfrågor