Körkortonline > Körkortsforum > Uppländs Väsby uppkörning

Uppländs Väsby uppkörning

Gaya 2025-12-29 21:16 ! Citera #
Hej
Har bokat uppkörning på uppländsväsby i januari 2026 och försöker att övningsköra där så mycket som möjligt men själva rotebro rondellen kändes som omöjligt. Känns som aldrig kommer jag lära mig men det går bra på andra cirkulation platser . Har någon kört upp där nyss?? Kommer inspektören ta oss ditt obligatoriskt?? Om någon har kört upp där nyss kan dela med sig rutten snälla ?
Gäst 2026-01-05 20:02 ! Citera #
Jag klarade min tredje uppkörning där som privatist och alla gånger har jag åkt i Rotebro-rondellen. Har tyvärr inte exakta rutterna, men de var olika varje gång. Först gången körde jag till Rotebros villaområde och tillbaka till Trafikverket därefter. Andra gången körde jag först till Bollstanäs och sen till samma villaområde. Tredje gången åkte jag till Rosersberg och parkerade, sedan körde jag tillbaka utan att åka i Rotebro. Behövde dock köra igenom rondellen för att köra mot E4 Sundsvall för att komma tillbaka till trafikverket.

Jag rekommenderar att du övar på att köra från Trafikverket och tillbaks från alla tre områdena och att du övar mycket på rondellen eftersom du tycker att den är svår.

Rutterna är egentligen inte så svåra, det är få korsningar och mycket huvudled, samt motorväg. Det viktigaste är att du kör trafiksäkert. Om du kör i något villaområde glöm inte bort högerregeln.

Lycka till!

Senaste foruminläggen

Rubrik
4
I dag 13:33
27
I dag 09:35
3
I går 15:21

Ladda ner Teoribok 2026 gratis

Teoribok – körkortsboken 2026 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok