Fy f* vad man blir trött och sur på Trafikverket. Det lurar på rejält.
1. Kuggade, varför var pga. jag inte tänkte miljövänligt.
2. Kuggade pga. missade en sväng.
3. Kuggade IGEN, och varför? ”Effektiv bromsning”
1a: Hon jag körde med va/verkade nöjd hela tiden, tills jag var på accelerationsfält, och jag inte tänkte på miljön, jag körde för snabbt MEN hon kollade noga att jag körde rätt hastighet (dumt, nog är att man måste ju accelerera upp farten på accelerationsfält ner till motorvägen).
2a: Jag missade en sväng (de byggde om vägen), han vela inte inte köra mer, bara köra tillbaka till Trafikverket, resultatet för underkänt var väldigt lång, fick underkänt för cirkulationsplats, för all manövring, kunde inte köra på motorväg/trafikled, men inget gjordes som man checka i gjordes.
3. Körde in på en grusväg, gasa upp till 60, sen bromsa hårt när han sa till, jag gjorde det, bilen stod snett, skulle vi köra på så skulle vi köra ner i diket, men jag fick underkänt pga. att jag inte kan bromsa effektivt (bromsade hårdare här och nu än vad jag gjorde på Risk 2).
Samt han sa att den första angående miljö är självklart rätt MEN! finns andra viktigare saker och sa att det var fel bedömt. Sen andra sa han också var helt fel, jag gjorde ju inget, och jag kan ju inte bara missa en sak och direkt få underkänt.
De själva gör ju reklam om sig och på videos, och säger att man kan göra små fel, men gör man fel är det bara ”strunta” och fortsätta köra, man har rätt till det. Alla gör misstag, de kollar på helheten, och det är ren bullsh*t!
Kompis fick underkänt när han skulle ut i rondell, men väntade pga. lastbilen i rondellen gav inge signal om den skulle ut eller framåt (men åkte ut ändå). Andra gången han fick underkänt var också något litet. Tjejkompis hon fick underkänt för hon åkte på orange, men saken var att hon passerade på grönt, och så blev den orange, så hon hade ju rätt, samt står även att blir den orange när man passerar så får man köra, man kan inte bara stanna mitt i vägen.
1a: Hon jag körde med va/verkade nöjd hela tiden, tills jag var på accelerationsfält, och jag inte tänkte på miljön, jag körde för snabbt MEN hon kollade noga att jag körde rätt hastighet (dumt, nog är att man måste ju accelerera upp farten på accelerationsfält ner till motorvägen).
2a: Jag missade en sväng (de byggde om vägen), han vela inte inte köra mer, bara köra tillbaka till Trafikverket, resultatet för underkänt var väldigt lång, fick underkänt för cirkulationsplats, för all manövring, kunde inte köra på motorväg/trafikled, men inget gjordes som man checka i gjordes.
3. Körde in på en grusväg, gasa upp till 60, sen bromsa hårt när han sa till, jag gjorde det, bilen stod snett, skulle vi köra på så skulle vi köra ner i diket, men jag fick underkänt pga. att jag inte kan bromsa effektivt (bromsade hårdare här och nu än vad jag gjorde på Risk 2).
Samt han sa att den första angående miljö är självklart rätt MEN! finns andra viktigare saker och sa att det var fel bedömt. Sen andra sa han också var helt fel, jag gjorde ju inget, och jag kan ju inte bara missa en sak och direkt få underkänt.
De själva gör ju reklam om sig och på videos, och säger att man kan göra små fel, men gör man fel är det bara ”strunta” och fortsätta köra, man har rätt till det. Alla gör misstag, de kollar på helheten, och det är ren bullsh*t!
Kompis fick underkänt när han skulle ut i rondell, men väntade pga. lastbilen i rondellen gav inge signal om den skulle ut eller framåt (men åkte ut ändå). Andra gången han fick underkänt var också något litet. Tjejkompis hon fick underkänt för hon åkte på orange, men saken var att hon passerade på grönt, och så blev den orange, så hon hade ju rätt, samt står även att blir den orange när man passerar så får man köra, man kan inte bara stanna mitt i vägen.
Du har säkert missförstått vad som har hänt i ditt körprov, med den inställningen och självvärderingen så behöver du söka hjälp av en bra trafikskola som kan förklara vad du gör som är farligt och varför ditt beteende inte är okej i trafiken!
Som föregående skriver, byt handledare och kör mer
Jag har förstått det allt, jag vela ha det förklarat av dem, och igen, jag tänkte inte på miljön, allt annat var rätt, men som 3e instruktören sa; jag gjorde helt rätt, och du som leker så smart, ska man åka sakta eller accelerera på accelerationsfält? ska man åka ner i 40 på en motorväg? öhm nej, absolut nej! + det var skylt innan som jag följde.
Jag gick till min första trafikskola, sen andra (kört med 2) och båda reagerade att Trafikverket lura, jag gjorde allt rätt (tog en extralektion av båda), körde exakt samma väg, gjorde exakt lika som jag gjorde på uppkörningen och båda sa att jag gjorde allt rätt. Båda sa samma sak att de inte har något mer att lära.
3e uppkörningen så körde vi på samma ställe som jag fick underkänt på för miljö, och då gasa jag även på mer & snabbare för att komma upp i hastigheten och det var väldigt bra (gasa på mer, hårdare, snabbare = mindre miljövänligt). Och körde lugnare, körde upp ”mjukt” inte sån hastighet som nu, mer miljövänligt, men fick underkänt.
Sen det dumma (som båda körskolorna sa, vänner, min far, bror som kör i stor trafik, föräldrarnas vänner som kör lastbil, ja alla) att man bromsar automatiskt när man ser att man måste bromsa, och jag fick underkänt för det, haha. Man reagerar alltid på allt när man ser att man måste bromsa, du cyklar något händer framför dig, man bromsar direkt automatiskt, kör moped, samma sak, du ser, reagerar och bromsar automatiskt.
Sen mitt beteende? vad f* har det med att göra vad jag skriver här? läser värre, det var alltid trevligt när jag gjorde uppkörningarna, vi prata på och så, men extra sur här pga. underkänd för att jag inte tänkte miljövänligt (allt annat väldigt bra), 2a underkänt direkt för jag missa en sväng sen 3e sa ju också att man ska tänka miljövänligt MEN finns viktigare saker.
Igen, övningskörde, så kunde, men för att förbättra gick jag till en skola, körde massa lektioner tills vi bocka av allt, att jag kunde, men sen gick jag till nästa skola och kolla, allt var bra, vi tränade extra på små saker, och klara sen (bocka av allt) sen övningskörde jag massa, sen uppkörningen och snälla tänk själv;
1. Allt perfekt, men tänkte inte MILJÖVÄNLIGT på ACCELERATIONSFÄLT in på motorväg och därför underkänt (på resultatet står allt vi gjorde, allt var bra, men underkänt för miljö)
2. Underkänt direkt för jag missa en sväng men bockade av att vi gjorde massa annat (som vi INTE gjorde).
3. Allt var perfekt förutom effektiv bromsning (och igen vi gjorde lika som man gör på Risk 2/halk), vela ha förklaring, men fick ingen riktigt förklaring bara att ”måste bromsa” - jag svara ju att allt gick ju bra hela tiden, men bara för att vi åkte till sidan för att bromsa så underkänt, och fick bara svar att ja, jag måste lära mig bromsa hårt?!
Läste första uppkörningen, fick mig att läsa vidare och ja, haha, har varit med om exakt samma sak som din första uppkörning, fick underkänt för inge miljötänk exakt på samma sätt när jag skulle köra ut på motorväg, Det heter ju accelerationsfält just för man ska gasa på och accelera upp sig och anpassa sig till motorvägen. Köra ut 50 på en 120 väg, bom millisekunder och så blir det krock, min kompis brorsas (som är polis) sa direkt att böter och ta körkortet. Även när man pluggar så står det tydligt att man inte får åka ut för sakta på stora vägar. Så du blev lurad där, om det är som du skriver att du klara av allt utom utkörning till motorväg, att du körde för snabbt så 1. hade du en idiotiskinspektör som inte kan/vet bra, eller 2. nån som bara vill lura dig (som Trafikverket vill).
Sen tänker jag andra, du fick underkänt pga. du missa en sväng, och sen slutkört, lura dig totalt, ett fel ska absolut inte ge dig underkänt och stoppa körningen, den du körde med måste ha haft mens.
Sen tredje, det var och är lurendrejeri pga. (som du skrev) man vet och kan som liten och gör det automatiskt bromsar om man ser att man måste, du klara ju hela uppkörningen med broms och så, men sen ”effektiv bromsning” - så ledsen men du blev lurad där också.
Haha förlåt att jag skrattar, men Trafikverket skämmer ut sig rejält. Hoppas du lyckas nästa körning!