Körkortonline > Körkortsforum > Gjorde en ”testuppkörning” ida…

Gjorde en ”testuppkörning” idag och känns som det dödade mitt självförtroende

Gäst I dag 17:25 ! Citera #
Bestämde mig för att ta en intensivkurs och har kört i ungefär 2,5 veckor och jag ska ha uppkörningen nästa vecka. Tycker att det mesta har gått ganska smidigt och även om jag har märkt vissa brister i mitt körande har min körlärare ändå sagt att vi ligger i fas och bara behöver finslipa lite inför uppkörningen.

I dag hade jag en så kallad ”testuppkörning” där jag fick köra med en ny lärare och vi behandlade det som en riktig uppkörning.

Det dök upp några moment som jag inte har gjort så mycket tidigare och jag gjorde några tydliga fel, men överlag kände jag mig ändå relativt nöjd med körningen och kunde se vad jag behövde förbättra.

Men när vi parkerade tror jag att han ägnade 20 sekunder på det som var bra och tio minuter åt att gå igenom allt som var fel i min körning, och han hade svårt att se hur jag skulle klara uppkörningen nästa vecka. Senare blev jag uppringd av min körlärare, som lät ganska stressad och undrade vad som hade hänt, och nu vill han boka in fler lektioner.

Jag vet att det bara var ett test och att man ska se det som något positivt för att kunna rätta till det innan den riktiga uppkörningen, men samtidigt kändes det som att hela mitt självförtroende fick sig en rejäl smäll. För om det nu är så många fel när jag själv tyckt att det känts okej, hur ska man då hinna med det?

Någon mer som har gjort såna här testuppkörning och känt att de har gett dig en ny bild på din körning? Hur tacklade du det på bästa sättet?

Senaste foruminläggen

Ladda ner Teoribok 2025 gratis

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se
Gratis körkortsfrågor