Hej
Fick lappen efter 3 försöket. Jag körde upp i Borås 2 gånger och kuggade för små saker tycker jag själv
Första uppkörningen så va jag så himla nervös . Hade precis klarat teorin och tänkte hela tiden att oj snart kanske jag har körkort.
Försökte överprestera och det blev några misstag. Gubben tyckte att jag körde på för höga växlar . På körskolan så är det nästan det första dom
lär ut Eco-driving.. Men jag erkänner jag va alldeles för nervös.
” gången så fick jag en sur gubbe som man såg på skulle kugga mig . Men jag va glad och pratsam ändå.
Jag va noga att pointera att jag har tagit 30 körlektioner och kört privat i snart 4 år. Jag tror det är viktigt att säga det
när man är privatist. Gubben försökte lura mig lite tycker jag. jag skulle följa skyltar men just den skyllten jag skulle kolla på va det ett stort träd
framför och alla löv va kvar. Jag sa till han ” alla kan åka vilse ibland” men nej..
Ville boka tid snarast men dom hade bara tid dagen efter i ulricehamn så jag tog bussen dit
och suprice fick jag samma gubbe som första gången. Vi började snacka och jag råkade hitta hans favorit pratämne
så tiden gick snabbt och blev godkänn han kolla inte så noga.
kanske för att vi kört innan eller för att han hade en bra dag inte vet jag . men nu har jag lappen
lite tips till dig som ska köra upp snart.
ta det lungt kör inte snabbt. när du åker in i en rondell sakta ner i god tid innan och överblicka
rondeller är tydligen nått dom är noga på och vänstersväng på landsväg
fick det alla tre gångerna. prata med gubben . tänk att om du inte fixar det idag så blir det nästa gång.gå igenom skylltar innan du ska ut och köra
för dudom kan lura dig.Om du får parkera ta det lungt justera tills du är nöjd. och säkerhetskontroll jag fick ljuset .vissa får annat men va väl förberedd
på det nästan alla får göra någon slags kontroll. och viktigast lite på dig själv.visa aldrig att du är osäker.
fråga inga frågor som . får jag åka in här. el är det 50 väg här inget sånt bara kör.låtsas som du kör taxi och har din passagerare.
va noga med att blinka i tid och placering.håll koll på speglarna extra mycket. Och visa han att du är en lugn person som kan köra bil
Hoppas detta hjälpt lite
Lycka till
fråga gärna om ni vill ha fler tips
ro