Körkortonline > Körkortsforum > Uppkörningen i Stockholm - mås…

Uppkörningen i Stockholm - måste köra perfekt??

Cecilia 2025-10-22 13:28 ! Citera #
Hej!
Jag gjorde min uppkörning i Stockholm, Inspektören hade en praktikant/lärling med sig. Jag har tidigare hört att man nästan alltid kuggar när inspektören har någon med sig – och tyvärr hände det mig också.

Anledningen han gav var att jag blinkade av lite för sent efter en utfart i en rondell. Det andra felet han nämnde var att jag bytte till höger fil på en väg där båda filerna ledde åt samma håll. Han sa att det var onödigt. På körskolan har jag dock lärt mig att man ska hålla sig i höger fil eftersom det är grundläget, så jag nu är jag lite förvirrad.

Trodde att de skulle kolla på helheten, men det verkar inte alls vara så. Har någon liknande upplevelse?
Gäst 2025-10-22 13:31 ! Citera #
Var det verkligen bara dom två sakerna som låg till grund för beslutet? Inget mer? Känns som två rätt små saker. Vad stod det i beskedet du fick efteråt?
Cecilia 2025-10-22 13:35 ! Citera #
Gäst 2025-10-22
Var det verkligen bara dom två sakerna som låg till grund för beslutet? Inget mer? Känns som två rätt små saker. Vad stod det i beskedet du fick efteråt?
Ja stod att jag hade brister i Användande av reglage och Körfältsbyte, kändes verkligen som att de tolererar inga små fel när en lärling är med i bilen…
test 2025-10-27 13:29 ! Citera #
I failed in upplands recently when everything was perfect; Reason my parking was perfect but approach was not correct. However I was taught that way by the driving school and many videos on internet did the same way.
Its all your luck !
Gueoi 2025-10-27 14:03 ! Citera #
Damn, if that’s true it’s really not ok. You should have gotten your drivers license.
Tillsammans 2025-10-27 15:44 ! Citera #
Samma grejen hände när jag körde upp förra veckan i Södertälje. De sa att jag inte körde för fort på rondellen
Goku 2025-10-28 11:18 ! Citera #
Hej!

Jag tog det igår och jag körde inte perfekt, jag fick motorstopp till och med och jag körde lite för sakta på 70 väg i mörkret. Däremot visade jag att jag kunde komma upp i runt 100 på motorväg. Så nej det måste inte vara perfekt, dock tror jag att de är extra känsliga för typ rondeller, högerregeln och att inte köra om på höger sida. Jag tyckte han jag fick var, trevlig saklig och lugn.

Du tar det nästa gång bara, inga konstigheter!

Senaste foruminläggen

Rubrik
1
I dag 07:56
2
I går 01:13

Ladda ner Teoribok 2025 gratis

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se
Gratis körkortsfrågor