Körkortonline > Körkortsforum > Farsta är inte så illa som all…

Farsta är inte så illa som alla säger!

Nervig I dag 12:47 ! Citera #
Hej! Jag hade uppkörning i Farsta i fredags. Var väldigt nervös efter att ha läst att rutterna är kluriga och inspektörerna kunde vara otrevliga. Jag körde upp när rusningstrafiken hade börjat, hade verkligen världens trevligaste inspektör. Jag var SUPERnervös och han lugnade mig och fick ner mina värsta nerver. Allt gick vägen och jag blev godkänd! Jag körde upp som privatist.

Vill med detta peppa er som både är nervösa, men också rädda för inspektörerna. Visst, jag kanske hade tur, men det var verkligen inte alls lika läskigt som jag trodde och de var så himla snälla där. Tack till Trafikverket Farsta!
P I dag 14:53 ! Citera #
Men vad roligt Grattis till Körkortet :)
Jäst I dag 16:21 ! Citera #
Körde upp idag i farsta och klarade på första försöket. Har kört främst på körskola och hade deras bil.
Provförrättaren som jag hade var bra, trevlig och tydlig.

Blev godkänd även fast jag gjorde en uppenbar miss, men löste den (enligt honom bra och trafiksäkert när jag frågade efter. Om jag inte kollat speglar/dödavinkel där så hade han underkänt sa han). Han ingrep inte eller kommenterade det under körningen. Trodde verkligen att det var kört då men tydligen inte. Så uppenbarligen kan man missa om man löser det bra.

Vi körde från Trafikverket mot Nynäshamn, sedan Vega, backade lite, sedan mot Haninge C, och rondellerna tillbaka mot Stockholm och en till backning precis innan Trafikverket och sedan tillbaka och parkera hur jag ville. Tog typ exakt 30 min.

Rutten känndes superlätt och det var inte mkt trafik. Måndag FM kanske är lugnare än vanligt?

Senaste foruminläggen

Ladda ner Teoribok 2025 gratis

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se
Testa ett teoriprov