Hur lång tid tog det för er?
Hur lång tid tog det för er som körde enbart på trafikskolan? Gäller för automat. har tyvärr ingen att övningsköra med så jag måste göra allt på trafikskolan. Har dock kört till och från i flera år men har inte tagit körkortet än. Så jag har lite vana. Har ingen brådska med att ta körkortet men planerar att kunna ha det till sommaren nästa år.
Jag hade som du kört lite till och från innan, men inte så fokuserat. Började på trafikskola i januari och fick körkortet i juni. Körde 1-2 gånger i veckan. Det var i Göteborg, och jag känner inte att jag har någon inre talang för bilkörning direkt utan tyckte bitvis det var ganska svårt att lära mig. Men det gick bra till slut!
Jag hade som du kört lite till och från innan, men inte så fokuserat. Började på trafikskola i januari och fick körkortet i juni. Körde 1-2 gånger i veckan. Det var i Göteborg, och jag känner inte att jag har någon inre talang för bilkörning direkt utan tyckte bitvis det var ganska svårt att lära mig. Men det gick bra till slut!
Okej tack för svar! Jag bor i Stockholm. Funderar på att kanske ta en intensivkurs. Behöver mängdträna och köra mycket och ofta så tror nog det hjälper mig. Jag har ju som sagt kört en del innan så behöver mest komma igång igen och köra på intensivt så att säga.
2 mån från första lektion till klarad uppkörning!
Hej, jag har enbart kört på körskola, har inte heller någon att övningsköra med.
Jag hade aldrig kört en enda lektion innan.Jag bestämde mig för att köpa flera lektioner 20st som ingick i intensiv kurs,
Jag tar körkortet för automat, jag körde två gånger i veckan från juli i år. Nu är vi inne på slutet av oktober och jag har köpt några lektioner till och tänker intensiv köring innan uppkörningen som är snar med några lektioner till, ca 10 lektioner till.
Cirka 20-25 lektioner. Borde tagit 2 månader då jag själv tyckte att jag borde blivit godkännd men icke, så fick nästa uppkörning 1 mån efter vilket jag klarade (fast jag då tyckte att jag körde sämre + 2 inspektörer i baksättet med datorer som dem satt och skrev på konstant).
Cirka 20-25 lektioner. Borde tagit 2 månader då jag själv tyckte att jag borde blivit godkännd men icke, så fick nästa uppkörning 1 mån efter vilket jag klarade (fast jag då tyckte att jag körde sämre + 2 inspektörer i baksättet med datorer som dem satt och skrev på konstant).
Gog du för automat då?
Ja, automat. Onödigt med manuell idag, ser ingen anledning till det om man inte älskar rostiga gamla bilar man vill leka med .
Rekommenderar verkligen att försöka hitta nån att köra privat med om du kan. Blir mycket billigare. Jag tog mitt kort i måndags på första försöket, och tog inte en enda körlektion. Det blev ett väldigt billigt körkort jämfört med om man tar en massa lektioner.
Ungefär ett år, drygt 20 lektioner. Jobbar ju heltid så kunde inte köra varje dag direkt, hade lektion varannan vecka ungefär.
Senaste foruminläggen
Rubrik