Körkortonline > Körkortsforum > Ev. Uppkörning på Gotland

Ev. Uppkörning på Gotland

Gäst 2025-10-09 13:58 ! Citera #
Tjena!

En stockholmare här som inte får några som helst tider i Farsta förens sent November.

Har funderat på att ta färjan till Gotland för att köra upp där.

Har kört en hel del i Farsta, och är van vid vägarna. Har dock aldrig kört på vägarna på Gotland. Är det svårt att köra upp där?

Ska jag hoppas på att hitta någon avbokning i Farsta? Eller ska jag köra på Gotland, vill inte att min teori ska gå ut :cry:
Sthlmare i Visby 2025-10-09 22:18 ! Citera #
Hej jag har uppkörning imorgon på Visby då jag inte hittade fler tider i Sthlm.. får se hur det går så återkommer jag, tycker själv jag kör tillräckligt bra för att klara ett körprov.
Även min lärare ger mig beröm och säger att jag är redo men blir lätt stressad när jag väl ska köra upp och kuggat 2 gånger i Sthlm nu.

Min Teori är Påväg att gå ut så panikbokade på Visby.

Är väldigt mycket ombyggnader nu verkar det som på Visby men inga höga hastigheter generellt men mycket övergångsställen vad jag kunde se när jag rekade idag inför imorgon, får se vart instruktören tar mig
Sthlmare i Visby 2025-10-10 15:16 ! Citera #
Nej gick inget vidare på Visby heller…

Perfekt körning men kuggade mig vid en trafiksignal där jag hade grönt så jag åkte men den hann slå om såg jag när jag åkte ut men det var grönt när jag åkte men jag var redan i svängen för att svänga vänster då jag redan var över trafiksignal vid grönt och mittemot så var det en gammal dam som åkte också så jag var tvungen att stanna för att inte krocka..

”Tillämpa de regler som gäller för körning med fordon”

Brister visst i följande situation: Trafiksignal

Så jag hade perfekt körning sa instruktören men kuggade mig för händelsen med trafiksignalen vilket hon verkligen kunde ha godkänt mig för då jag undvek en krok och personen var även på min högra sida så hon ska ju vänta på mig tills jag kommit över innan hon börjar köra även om hon får grönt och jag redan ligger i svängen

Instruktören tog även en längre sträcka med mig tog 40min fast hon sa 30min..
Hon hade inte planerat rutten heller verkar det som då vi kom i en rondell hon sa ta höger i rondellen och ändrar sig sen mitt i rondellen att nej det är ju väg arbete här så då fick jag ta nästa.. alltså kunde inte instruktören sin egen rutt så det kändes som hon hade tagit mig på en längre sträcka för att leta efter minsta fel så hon kunde kugga mig.

Sett svar min 3:e uppkörning.. och jag kommer nog aldrig åka till Visby igen eller rekommendera det till någon annan heller för den delen

Senaste foruminläggen

Ladda ner Teoribok 2025 gratis

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se
Gratis körkortstest