Uppkörning Norrtälje kl: 08:00
Hej!
Är kl: 08:00 mycket trafik i Norrtälje för min uppkörning på tisdag kl: 08:00. Jag är så nervös , har ingen aning om vilka vägar uppkörningen genomförs.
Hej!
Kl 8 på morgonen är en bra tid. Det är lagom med trafik och på motorvägen är det lugnt .
Det du måste vara uppmärksam på är att om ni ska mot sjukhus området; många bussfiler och en del trafikljus. Håll dig på rätt körfält.
På motorvägen är det mellan 100 och 110 km/h så håll dig i den farten. Tro mig, läraren gillar inte om du kör typ 90. Gasa ordentligt vid påfarten. Det kommer säkert vara bussar/lastbilar på motorvägen så håll avstånd samt kan du göra en säker omkörning, go for it.
Mot slutet så kommer ni antagligen åka genom industriområdet där man måste ha koll på högerregeln.
Önskar dig lycka till!
Hur gick det? Ska köra upp i Norrtälje nästa vecka så hade varit intressant att höra lite om uppkörningen
Har någon här kört upp i norrtälje och vill dela med sig lite?
Jag körde upp i Norrtälje två gånger och kuggade båda gångerna . Första gången missade jag högerregeln eftersom jag trodde att utfartsregeln gällde och inspektören gjorde dessutom världens mest onödiga inbromsning där, helt ärligt. Andra gången var det för att jag inte gasade tillräckligt på motortrafikleden. Men är du säker på reglerna och kör ordentligt så är det verkligen inga problem. Det är en superenkel stad att köra upp i, lugnt tempo, nästan ingen trafik eller folk. Jag körde mest landsväg, motorväg och lite i något bostadsområde. Bara var självsäker och tydlig i körningen, så klarar du det utan problem!
Senaste foruminläggen
Rubrik