Ber om ursäkt för hårda ord i titeln men det är verkligen så det känns just nu. Körde upp för en månad sen i Farsta med en riktig bra handledare (heter det så?). Han var lugn och skämtsam och fick en att chilla ner. Förklarade den nya bilen för mig i början vilket kändes bra och jag var såklart nervös men det gick bra. Kuggade på en högerregel jag missade och det köper jag helt, det var trafikfarligt helt enkelt. Bokar om en månad senare (idag) och får en riktigt dålig person.
Börjar med att hon är väldigt stel och knappt säger något. Jag försöker skämta lite men hon snappar inte upp det. Ingen förklaring alls kring bilen och hur den funkar vilket var stressigt för jag kom knappt ihåg något från förra gången. Inte heller någon säkerhetskontroll, gör man inte den varje gång?? Hon sa att vi behövde köra iväg och jag blev stressad och kände mig ur spel för det gick så snabbt, inget prat och ingen tid att lugna ner sig i bilen.
Väl påväg kom en lastbil från höger som jag stannade för men som försökte vinka fram mig. Jag körde typ två centimeter innan jag stannade där jag stod och väntade tills han körde. Kände mig lite förvirrad för var osäker på hur man gör så jag sa att högerregeln är svår för att många inte följer den och hon sa att jag behövde vara ännu tydligare och stanna tidigare?? Hade övergångsställe bakom mig och jag stannade helt och vinkade åt honom med ögonkontakt, hur mycket tydligare kan man vara?? Sattes ur spel igen och kände mig stressad av hennes kommentar.
Senare skulle jag göra en sväng och la ner växeln i tvåan för att den var skarp. Bilen hoppade till en gång för att jag inte var van vid när kopplingen i just den bilen ”lägger i” växeln. Det var ingen fara över huvudtaget, jag hade full kontroll och har hört av min körskolelärare att de är vana vid att sånt händer. Men hon blev väldigt skittish på något sätt efter det och jag såg att hon satt med foten på bromsen hela tiden. Blev skit nervös av det och kände mig as dålig.
Utöver det var det små elakt sagda kommentarer som dumförklarade mig hela tiden. Råkade sätta på helljus när jag skulle blinka och märker inte detta pga dagsljus (på tal om att gå igenom bilen lite) och detta sa hon till mig väldigt argt. Samma sak när jag höll på att svänga in på en enkelriktad gata, då sa hon väldigt drygt att jag måste hålla koll på skyltarnajävlarna fattar jag väl.
Sista momentet var backning runt hörn på något som såg ut att vara en avfart från motorväg som kom i en kurva. Blev nojig av det men gjorde mitt bästa och kollade runt mig hela tiden både i speglar och i kamera. Har lärt mig av körskolläraren att inte vända mig om och kolla bak eftersom man knappt ser något. Bättre med speglar och kamera. Detta tyckte hon var jätte dåligt och sa också att jag bara kollar i en förbannad spegel. Hon drog till med att jag var så dålig att jag skulle köra på och döda barn om jag släpptes i trafiken. Backade väldigt långsamt och kollade som sagt väldigt mycket.
Blev jävligt knäckt av den sista kommentaren speciellt eftersom jag jobbar på förskola och generellt verkligen tycker om barn. Kände mig så dum i huvudet och nedvärderad av henne att jag bara ville bryta ihop vilket jag gjorde efteråt. Det är alltid tufft att kugga uppkörning speciellt efter flera gånger men det är ju löjligt att man ska känna sig helt knäckt och nedvärderad som person. Riktigt jobbig upplevelse och hoppas den surtanten går i pension snart.