Körkortonline > Körkortsforum > Uppkörning Farsta

Uppkörning Farsta

Mia 2025-09-28 23:42 ! Citera #
Jag har gjort tre teoriprov och 6 uppkörningar, men till slut klarade jag det. Ge inte upp och tro på er själva. Det jag har lärt mig under uppkörningar är att jag stressar mig i onödan och gör fel som jag vet är fel därför är det bäst att tänka att det är som en vanlig körlektion och att man gör sitt bästa. Sen det där att man tittar på helheten stämmer faktiskt, om ni gör ett fel det är inte hela världen och stressa inte och tänk inte på felet utan kör som vanligt och visa att ni kan. Även om inspektören gör ingripande, det finns visa saker som inte räknas som underkänd direkt exempelvis jag fick muntligt ”du är nära bilarna, gå bort från parkerade bilar”. Det viktiga är att följa de. Och berätta för inspektören om du vill ha det tyst eller småprata i bilen, det är lungt att säga jag vill vara tyst och fokusera på körningen.
Maja 2025-09-29 08:31 ! Citera #
Grattis Mia grym är du!! Själv har man kuggat tre gånger i Farsta. Detta gav mig hopp om att forsätta och göra sitt bästa. Hur hitta du tider försöker att hitta en ny tid snart i Farsta. Var du tvungen och göra om teorin?
Mia 2025-09-29 09:52 ! Citera #
Ja samma jag behövde göra om teorin. Planet var att ta körkortet förra året men jag pluggade samtidigt och kände att jag blev för stressad och då gjorde jag 5 uppkörningar efteråt tog tag i det igen och skrev teorin för en månad sen och sen tog några lektioner och körde upp. Jag märkte även att jag var mer lugn och säker när jag körde med trafikskolans så körde med deras och de kan även hitta tider för uppkörning.
Gäst 2025-09-29 10:00 ! Citera #
Mia, körde du upp alla gånger i Farsta och var det en automat eller manuell bil?
Mia 2025-09-29 10:10 ! Citera #
Ja alla gånger i Farsta, jag körde automat
Gäst 2025-09-29 10:15 ! Citera #
Du ger mig lite hopp faktiskt, har själv kuggat fyra gånger nu med automatbil och också i Farsta. Men ska försöka hitta nya tider och bara fortsätta kämpa!
Mia 2025-09-29 11:16 ! Citera #
Ja ge inte upp, forsätt kämpa. I slutändan kommer du bli superglad. Jag tror på dig, tro på dig själv. Håller tummarna för dig.

Senaste foruminläggen

Ladda ner Teoribok 2025 gratis

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se
Gratis körkortsfrågor