Kuggat tre gånger
Hej.. har kuggat min uppkörning tre gånger nu mår så himla dåligt. Vill ge upp är så nedstämd och deppig känns som att jag aldrig kommer få körkortet. Mina vardagar går ut på att sitta och vara ledsen över detta.. någon mer som upplever samma ?
Samma har också kuggat tre gånger och ärligt talat är det bara att bita ihop och ta nya tag. Att ta körkort är en process och man behöver lära sig av sina misstag. Ge inte upp, du kommer klara det! Vad har du kört upp tidigare om man får fråga?
Det har du rätt i att man får bita ihop o forsätta jag försöker tänka så men samtidigt blir jag så nere o vill bara ge upp. Jag har kuggat alla tre gånger i Farsta. Själv då? Är de svårt för dig o hitta nya tider ?
Ja, jag har också kuggat tre gånger och alla gångerna var i Farsta. Körde du upp i förmiddag/eftermiddag och vilka rutter fick du köra?
Två gånger var tiderna 10:50 och den tredje gången var 09:00. Första gången fick jag åka mot hökarängen och sen tillbaka mot Stockholm sen avfarten mot Larsboda. Såklart var jag väldigt nervös så jag gjorde några fel.
Andra gången var mot Huddinge sen länna där jag fick ta två högersvängar och backa runt hörn två gånger. Så in mot högersvängen så tyckte han att jag inte kollade så bra när vi kom mot en gatukorsning. Så han fick säga till mig att titta mer vilket blev ingripande.
Tredje gången var mot Stockholm sen mot Haninge C den var super enkel för jag känner till alla vägar där. Dock pratade ja lite för mkt så jag tappa fokus vid en korsning där också. Och hon sa till mig att jag även inte kollade döda vinkeln så bra. De två senaste uppkörningar sa båda inspektörerna att jag hade många bra marginaler för att klara såsom hålla hastighet, följa vägar och annat.
Jag blev bara jätte ledsen tredje gången för jag kände verkligen att jag skulle bli godkänd. Men men… nu är det otroligt svårt och hitta tider också jag hittade tredje tiden för jag var inne 24/7.
Berätta för mig om dina rutter hur va det för dig? Kör du privat eller med körskola
Kör privat och kan liksom hantera bilen helt felfritt, men tror det är nervositeten som påverkar min körning mest. Körde också två gånger i Länna där vid landsvägen och en gång mot centrumet. Har spenderat så mycket pengar nu för det där körkortet och min teori håller också på att gå ut, vilket gör mig ännu mer stressad. Vill bara få mitt körkort!!!
Samma här jag har kört privat väldigt väldigt mycket och har även tagit 5 körlektioner på trafikskolan för att de ska kunna bedöma om jag är redo eller ej. Fyfan vad trist när går din teori ut?? Ge inte upp försök igen tills du klarar jag ska göra samma sak. Har inget annat val efter alla pengar man spenderat så kan man inte bara sluta nu.
Nej verkligen inte, den går ut nästa månad så om jag inte klarar uppkörningarna så är jag cooked. Men ska försöka göra mitt bästa och se det positiva i det hela. Vi är nära nu!!!!
Fan vad surt!! Men gå in på
Sidan och upptadera hela tiden tills du hittar tid du fixar det till slut. Min teori går ut i december.
Jag har kuggat 4 ggr.

Testa med automat?
När ni ska svänga i korsning som är någorlunda skymd, går ni alltid till ettans växel och krypkör.
Senaste foruminläggen
Rubrik