Körkortonline > Körkortsforum > Teori klart, nu körning - Uppl…

Teori klart, nu körning - Upplands Väsby eller Järfälla?

Nyhär 2025-09-03 18:00 ! Citera #
Idag klarade jag Teori provet, men det som ”skrämmer” mig är att det bara gäller i 4 månader, och ser att bokningarna är fulla, sen när de blir lediga så jobbar jag. Men kan hitta tider (om 1 & ½ månad) i Järfälla samt Upplands Väsby när jag är ledig, men vilken/vart ska jag välja?

Upplands Väsby eller Järfälla? Vad säger ni, vilket av dessa 2 platser är ”bäst”/”enklast”

Tacksam för svar!
v4l 2025-09-03 23:10 ! Citera #
Jag hade min uppkörning i Upplands Väsby och klarade på första försöket! Jag fick en :) supertrevlig inspektör som gjorde mig så trygg att alla nerver bara släppte. Tyckte inte att det var svårt område att köra i, det svåraste var nog de dubbla rotebro rondellerna och den konstigt 8 formade rondellen i Upplands Väsby. Men eftersom jag hade övningskört en del i området så kände jag mig också mer trygg och självsäker vid de svårare momenten. Det förekommer dock mer ”tung” trafik (ex. stora lastbilar) än vanligt vid Upplands Väsby och rotebro men det tyckte inte jag var något stort hinder för mig. Eftersom jag klarade uppkörningen och kände mig så otroligt bra bemött så hade jag rekommenderat Upplans Väsby :)
Nyhär 2025-09-04 11:02 ! Citera #
v4l 2025-09-03
Jag hade min uppkörning i Upplands Väsby och klarade på första försöket! Jag fick en :) supertrevlig inspektör som gjorde mig så trygg att alla nerver bara släppte. Tyckte inte att det var svårt område att köra i, det svåraste var nog de dubbla rotebro rondellerna och den konstigt 8 formade rondellen i Upplands Väsby. Men eftersom jag hade övningskört en del i området så kände jag mig också mer trygg och självsäker vid de svårare momenten. Det förekommer dock mer ”tung” trafik (ex. stora lastbilar) än vanligt vid Upplands Väsby och rotebro men det tyckte inte jag var något stort hinder för mig. Eftersom jag klarade uppkörningen och kände mig så otroligt bra bemött så hade jag rekommenderat Upplans Väsby :)
Trevligt, grattis!

Annars vilken tid är bäst?

07:26, 09:00, 10:50, 11:35, 14:45, 15:35, 16:25, 17:10
v4l 2025-09-04 20:36 ! Citera #
Tack! Jag hade kl 13.00 men skulle nog rekommendera 10.50 eller 11.35 då det är mindre trafik.

Senaste foruminläggen

Rubrik
5
I går 20:20
3
I går 19:27

Ladda ner Teoribok 2025 gratis

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se
Gratis körkortstest