Flen

saka 2025-08-08 18:59 ! Citera #
Hur är det
Gäst 2025-08-09 13:48 ! Citera #
Menar du angående uppkörning? Jag körde upp där och blev godkänd för drygt ett år sen, tyckte det var bra. Då det inte finns någon motorväg så är det lite mer fokus på backning, trafikregler, parkering, uppsikt osv. Med det menar jag inte att flen skulle vara striktare med dessa moment än andra ställen, men det var fler specifika moment än när jag körde upp i Nyköping som är större.

Personen som körde upp innan mig blev ej godkänd, är viktigt att man inte tänker att det är omöjligt att faila bara för att det är Flen. Kan vara bra att köra en sväng innan uppkörningen för att se hur det ser ut.
HN 2025-08-09 14:56 ! Citera #
Hello, I will be testing on Flen this week. I am curious to know how strict they are and which parts I should practice more? I don’t have any idea or mindset about this city
Gäst 2025-08-10 13:25 ! Citera #
HN 2025-08-09
Hello, I will be testing on Flen this week. I am curious to know how strict they are and which parts I should practice more? I don’t have any idea or mindset about this city
They’re about as strict as anywhere else, the difference is that there might be less stressful things to do compared to bigger cities as theres much less traffic and no highways.

Practice parallel parking, reversing, driving at walking speeds (about 5 km/h). Also overall rules in towns and cities, as well as spanish turns, and etc as theres a chance of you going to one. Parallel parking almost always happens in Flen.
Gäst 2025-08-10 19:59 ! Citera #
Min teori är att inspektörer som avviker allt för mycket från snittet i antalet godkända/underkända prov troligen blir ifrågasatta. En inspektör som har många underkännanden kanske ur rent självintresse är lite snällare i bedömningen så de inte avviker 50% från snittet. Även om Flen skulle vara extremt lätt vill inte inspektörerna ha 90% av alla godkända.

Har själv körkort för övrigt.
Gäst I dag 02:38 ! Citera #
Gäst 2025-08-10
Min teori är att inspektörer som avviker allt för mycket från snittet i antalet godkända/underkända prov troligen blir ifrågasatta. En inspektör som har många underkännanden kanske ur rent självintresse är lite snällare i bedömningen så de inte avviker 50% från snittet. Även om Flen skulle vara extremt lätt vill inte inspektörerna ha 90% av alla godkända.

Har själv körkort för övrigt.
Nu var det ju ingen som bad om några hypoteser dock. Spekulationer är irrelevanta till denna tråd, isåfall kan du starta en egen eller besvara en annan där teorier (snarare hypoteser) är av relevans.

Så less på att forumet är fyllt av folk med körkort (ofta från 100 år sedan) som ska killgissa och spekulera fram olika scenarion utan att svara på frågorna... Ofta handlar det om konspirationer om inspektörerna

Mvh en som också har körkort (förstår inte varför det ens var relevant att nämna i din hypotes dock?)

Senaste foruminläggen

Rubrik
6
I dag 02:38
2
I dag 01:47

Ladda ner Teoribok 2025 gratis

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se
Teoriprov, gratis demo