Hej. Jag har uppkörning inbokad början av augusti i Järfälla kan ni snälla ge mig alla tips ni har?
Hur gick eran uppkörning?
Vart åker man?
Vilka säkerhetskontroller vill dom att man gör?
Behöver jag tänka på nåt speciellt?
Vad ber dom en att åka å göra?
Bokstavligen ALLT ni kommer på. All hjälp uppskattas
Jag klarade min uppkörning idag. Tyckte att alla på Trafikverket var väldigt lugna och trevliga. Jag hade kört mycket i Järfälla sen tidigare både privat och med trafikskola. Så övningskörde runt i Barkarby, Jakobsberg, Kallhäll och Stäket. Minns inte exakta sträckan men hade ändå övat i en del av de områdena som jag gjorde uppkörningen. Kolla på Youtube, FB och även här för folk har tidigare skrivit om sträckorna.
De kommer också att gå igenom allt med dig från första början. Det var verkligen som att köra med min trafikskola bara att någon ”betygsatte” mig.
Allt behöver inte vara perfekt. Jag gjorde någon gång lite misstag men i det stora hela var min körning tillräckligt säker och bra för att få godkänt. Tänk på att följa hastighetsbegränsningarna noga och se var du har väjningsplikt!
Jag missade hastigheten på motorvägen så körde 80 istället för 100. Sen var det en avsmalnande väg där jag hade väjningsplikt. Dock så var jag noggrann med allt annat så helhetsbedömningen var att jag körde säkert.
Håll koll i rondellerna! Finns några luriga där det inte går att ligga i filen en tror så kika noga på skyltar och markeringar i vägen.
Beroende på var du får köra så är det lite extra mycket bussar ute på vägarna nu pga går ersättningstrafik till Hjulsta - har både varit med om sådana som legat typ 1,5 m bakom på motorvägen till de som ligger i 60..
Kuggade min första uppkörning men grejade det på andra. Lycka till