Körkortonline > Körkortsforum > Klarade fanskapet!

Klarade fanskapet!

AnonymaAnna 2025-06-17 14:09 ! Citera #
På sjunde försöket tog jag det förbannade kortet. Två omskrivningar och en massa knasiga kontrollanter.
Puss i ljumsken.
Gäst10 2025-06-17 15:06 ! Citera #
Grattis!!! Så skönt!

(Jag drömmer mardrömmar om Trafikverket i Malmö)
Apollo 2025-06-18 20:30 ! Citera #
Grattis!!!!!

Jag skriver på onsdag 24/6, fjärde gången!!!!

Be lite för mig tack!

MVH A
Gäst 2025-06-19 08:28 ! Citera #
Grattis AnonymaAnna :)

Så fruktansvärt härligt för dig. Jag hoppas du går in och läser här någonting för jag undrar hur du mentalt har orkat? Jag sitter i samma sits som du gjort och känner att jag inte vet hur jag ska orka mentalt att ännu en gång köra upp.

Håller tummarna för dig Apollo som ska skriva nästa vecka!
Anonym 2025-06-26 14:44 ! Citera #
AnonymaAnna 2025-06-17
På sjunde försöket tog jag det förbannade kortet. Två omskrivningar och en massa knasiga kontrollanter.
Puss i ljumsken.
Ger mig lite hopp! Livrädd för att köra upp, vet inte hur jag ska klara det trots att alla de som åkt med mig ( körlärare x 2, handledare privat) säger att jag kommer att bli godkänd då jag kör bra. Tror inte på mig själv och är 100% säker på att jag misslyckas. Det värsta är att jag inte vet hur jag vänder på dessa tankar. Tänker att det inte är möjligt för mig att få körkort. Tänker ibland att det bästa är att bara ge upp och slippa all ångest och stress kopplat till uppkörningen.
AnonymaAnna I går 04:49 ! Citera #
Hej! uppdatering.
Jag höll på totalt 2,5 år. Drog ut på tiden som satan då jag dels arbetat på annan ort än den jag haft körskolan på.
Har aldrig riktigt varit speciellt motiverad till körkort. Flyttade från landet när jag var ung och inte behövt ha något så sköt på det hela på tok för länge.

Efter 4 gången var motivationen och självförtroendet riktigt kasst.
Men då jag dels är tvungen att ha bil så var det bara att fortsätta tills det går.
Sista gångerna började jag se det som en sport att kugga då det var så märkliga anmärkningar gång efter gång. Fick höra ett lustigt känsloargument en gång av en kontrollant så jag började skratta i bilen. Och kan ha kallat honom för ett kylskåp :)
För passiv, för risktagande, för fort, för sakta. Har kört varje dag sedan jag fick lappen och inte fan kör varken jag eller någon annan på det sättet. Det är såklart att man ska eftersträva att hålla tempo, trafikregler och riskmedvetenhet osv men så ser verkligheten inte ut, folk gör allt möjligt tokigt.
Speciellt inte på landsvägar med hög fart där högerregeln gäller.

Men varje gång jag kuggade försökte jag muntra upp mig själv med någonting jag velat ha så om jag skaffar det här måste jag försöka en gång till. Det kunde vara något litet som någonting till hemmet eller en finare flarra vin eller ett dyrt restaurangbesök/konsertbiljett.

Vill även tillägga (då jag sett massa knasbubblor skryta om det i forumet) att akademiker INTE behöver ha lättare för att ta ett körkort. Har 7 års universitetsstudier i ryggen och kan säga att den här jävla lappen är mitt livsverk! ;)

Senaste foruminläggen

Rubrik
1
I går 15:44
6
I går 04:49
2
2025-07-23 22:39

Ladda ner Teoribok 2025 gratis

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok

Teoriprov med videofrågor