Känner mig hopplös angående körkortet, har övningskört både privat och trafikskola, men mest med trafikskola. Har kört bil i ca 3.5 år, med många månaders pauser, så inte hela tiden, men ändå.
Idag hade jag ytterligare en test uppkörning på skolan, har uppkörning om ca 2 veckor. Har lagt mycket pengar på det. Ca 35t. Känner bara att jag aldrig kommer få det. Ska dessutom resa juli i några veckor så behöver verkligen det innan dess.
Jag är bara så trött på det här med körkortet. Hur ska jag gör?
Du behöver nog få upp självförtroendet! vad känner du dig nojjig för? är det något du inte behärskar? finslipa allt nu de sista 2 veckorna. utmana dig själv med svåra körningar varje gång. Kör med mkt trafik olika orter mkt planering läsa skyltar, back moment svåra rondeller och mycket vänstersvängar m.m Sitt absolut inte bara i bilen och glid runt på en lektion i 80 min. Be läraren utmana dig nu ordentligt innan provet. Släpp även prestigen på klara det på första. man kan tyvärr kugga på minsta lilla även om du kör hur bra som helst. Va även extra säker i tex villa områden och i situationer där säkerheten är a och o. Ta inga risker om du är osäker. Man kuggar enklare om man tar för sig för mycket en är för säker. Det kan gälla tex rondell eller vänstersväng på landsväg. Inspektörerna vill se att du är säker i trafiken inte att du kör som en gud.
När du kommer till provet. Tänk att du bara ska övningsköra självständigt och att du skiter i om du kuggar eller inte. men du ska försöka köra så fläckfritt du bara kan.