Mogen?

Maalja 2010-10-13 16:30 ! Citera #
Hej!
Hur många här kändes sig ”mogen” att ta körkortet när de väl var 18:O? Jag känner såhär att när jag väl började när jag var 18 så var jag inte alls mogen för det jämfört med idag. Varje gång jag satte mig bakom ratten blev jag nervös och kände att detta var mer ett måste än något jag ville:O Nu idag när jag är 21 känner jag mer att jag behöver ett körkort och mycket mer mogen för uppgiften. Är det någon fler som känner något liknade?
qvist 2010-10-13 16:32 ! Citera #
Nu är jag förvisso bara nyss fyllda 19 år, men jag känner att jag var/är mycket mer mogen nu och när jag startade att övningsköra under 18-års ålder, än om jag hade börjat vid redan 16-17 år.
Maalja 2010-10-13 16:40 ! Citera #
qvist
Nu är jag förvisso bara nyss fyllda 19 år, men jag känner att jag var/är mycket mer mogen nu och när jag startade att övningsköra under 18-års ålder, än om jag hade börjat vid redan 16-17 år.

Ja men precis! Känns inte som att alla är lika mogen att ta det när man är 18 , fast det skulle verkligen ha varit skönt å haft det nu :P Men pengar och tid spelar ju in också
Leif 2010-10-18 12:36 ! Citera #
Jag tror att man mognar i trafiken ju mer man övningskör. den personliga mognaden kan säkert variera men det återspegla i så fall i körsättet, t.ex. vid uppkörningen. jag tror att jag hade personlig mognad nog att inneha körkort för länge sen om man bara hade kunskapen och erfarenheten.
Gäst 2010-10-26 01:07 ! Citera #
Erfarenhet är enligt mig den viktigaste delen. Jag tror inte det spelar så stor roll om du är 20 år eller 30 när du börjar övningsköra. Det är mycket ens personlighet som speglar in eftersom du hakar upp dig på olika saker. Det är inget som säger att en 20 åring är mindre aggressiv än en 30 åring eller tvärtom vilket kan påverka agerandet i trafiken.
Skapar man sig tillräckligt med erfarenhet skapar detta en trygghet vilket får en att känna sig mogen.

Senaste foruminläggen

Rubrik
11
I dag 17:36
5
I dag 14:05
8
I dag 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor