Jag har kört med en annan körskolelärare innan, men hon är ofta fullbokad, så jag hade bestämt mig att boka en annan körskola för att dubbelkolla min körning.
Under körningen tog han en mobilsamtal. Om det var något som hände skulle jag förstå, men så snackade han och en kvinna om vad de gör och kommer att handla. Som tur var det bara en stund, men jag som har varit van med t.o.m. Privatlärare som stänger av telefonen, så det var underligt.
Den andra problemet var när jag hade planerat att växla ned till 1:an att rulla bilen och eventuellt stanna (röd trafiksignal, 3 bilar framför mig, och obevakad övergångsställe bakom bilarna), men också var det en gående från höger. Han sade att jag skulle fortsätta på tvåan och ej använda koppling (ej sakta ned). På grund av det, så var bilen nästan på övergångsstället, och om det var hög fart, skulle vi blockerat dem med bilen.
Jag tror genuint att han inte såg gående alls, vilket som var chockande för mig.
Vid slutet av lektionen, så sade han att jag hade lärt mig ALLT fel, och direkt därefter sade ”Vi bokar dig nästa vecka på torsdag.”
Han var också ganska dåligt med att förklara. Vissa så förstår vad jag gör fel, men andra gånger så känns det att han kunde ej själv teorin. Han är också ganska känd här jag bor att vara en bra lärare.
Fick också hjälpa döda några flugor som var i hans bil, så det var coolt.
En av mina kusiner började först med en väldigt dåligt körskolelärare som pressade på lektioner (de hade troligen inte så många andra kunder). De bytte till en annan lärare som det gick mycket bättre med. Om du inte vill köpa deras tjänster längre måste du inte göra det!
Hej
Jag kände igen min tidigare trafiklärare i dina beskrivningar. Han förklarade inte saker till mig och var nästan inte uppmärksam på min körning. Han använde sin laptop. Och typade alltid. Han sa bara vänster höger. Och undervisade inte hur jag kan köra och vad jag måste göra. Jag var dum och tänkte att den här gången skulle han bli bättre och lära mig någonting. Han var en av lärarna som de flesta bokade med honom och jag brukade boka lektioner för två veckor sedan. Jag bokade alla mina lektioner som jag köpte i paketet med honom. Och jag tycker synd om allt tid och pengar som jag la på hans körlektioner.
Men på påsklovet när alla tiderna var bokade så bokade jag med en annan lärare och där förstod jag hur en bra lärare är. Efter många körlektior och månader som jag körde, precis där kände jag att jag kommer att göra framgång med den nya läraren.
Beskrivningen som du sa av din lärare visar att han duger inte. Så lita på din magkänsla. Våga ta stora steg. Du förtjänar en lärare som bryr sig om dig och hur du kör. Han vill boka innanför, det är vad min dålig lärare brukade göra. När körlektion var slut så sa han när vill du köra nästa gång? Alla dessa tecknen visar att han inte är en bra lärare.