Körkortonline > Körkortsforum > KLARADE ÄNTLIGEN UPPKÖRNING!!

KLARADE ÄNTLIGEN UPPKÖRNING!!

Amerikanistan 2025-03-28 14:20 ! Citera #
Idag klarade jag äntligen uppkörninhen efter 3 försök. Mina första 2 försök var i farsta även fast flera av mina vänner och anhöriga sa att jag inte skulle köra upp där. Jag valde att köra upp i uppsala för mitt 3:e försök och inspektören var väldigt vänlig, till skillnad från i farsta då inspektörerna var ganska stela.

Vi körde först upp på motorvägen mot stockholm då jag fick uppgift att köra mot gamla uppsala, allt gick bra då och vi körde eventuellt in i ett bostadsområde där jag fick vända om genom att backa runt hörn. Det gick också bra fast jag glömde att fixa min spegel efter jag var klar fast jag märkte det nästan direkt efter och parkerade så jag kunde fixa det. Sen fixk jag köra till en gigantisk korsning och trodde jag kuggade då eftersom jag bromsade krafrigt när det plötsligt blev gult och jag han inte med. Jag sa att det gick dåligt men han sa att det gick bra. Sen körde vi tillbaka och jag förberedde mig själv på att höra ”Tyvärr blev din körning inte godkänd idag” men han sa istället Du kör ju solklart så du får godkänt och det kändes så bra. Spenderade runt 8000 kronor på det här korkortet och känns så bra att det äntligen är klart och att jag inte behöver oroa mig över det längre.

Till alla er som tycker att det är hopplöst fortsätt kämpa!!! Känslan efter man är klar med allt stress och alla utbildningar är värt allt!!!
Hej 2025-03-28 17:49 ! Citera #
Grattis! Vad blev du kuggad för i Farsta?
Amerikanistan 2025-03-28 21:03 ! Citera #
Hej 2025-03-28
Grattis! Vad blev du kuggad för i Farsta?
Första försöket:
Körde i mittfil istället för längst till höger på motorväg pvg till haninge C
Körde inte förbi en bil som körde 80 på 100-väg
Märkte att jag gjorde småfel men gjorde inget att korrigera dom
Generellt bara oförberedd och för försiktig

Andra försöket:
Råkade gasa upp till 78 på en 70-väg
Glömde sakta ner vid övergångsställen
Missade en avfart och fick vända om i ett bostadsområde på en privatparkering
Fick uppgift att sänka värmen i bilen medans jag körde på motorväg (Trick question eftersom det går inte att göra det säkert, så ända korrekta svar är att säga att det är osäkert att göra i denna situation), fast jag försökte ändå och tappade nästan kontrol över bilen (Jag visste redan att jag hade kuggat efter det så jag slutade försöka).

Andra försöket gick så mycket värre eftersom min inspektör var på utbildning med chefen och jag blev stressad eftersom det var 2 inspektörer i bilen.
Hej 2025-03-29 09:32 ! Citera #
Tack! Men skönt att du klara det. Har också blivit kuggad 5 gånger i Farsta pga småfel :( planerar att köra upp annanstans
Amerikanistan 2025-03-29 11:58 ! Citera #
Hej 2025-03-29
Tack! Men skönt att du klara det. Har också blivit kuggad 5 gånger i Farsta pga småfel :( planerar att köra upp annanstans
Prova uppsala eller södertälje, södertälje är nog lite lugnare än uppsala men uppsala är den enda lokalen som har bra tider förutom farsta, Lycka till!

Senaste foruminläggen

Rubrik
20
I dag 08:26
5
2025-03-29 11:58
5
2025-03-28 21:50
6
2025-03-28 14:00

Ladda ner Teoribok 2025 gratis

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken
Tryckt version (569 sidor):
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se
Gratis körkortstest