Idag klarade jag äntligen uppkörninhen efter 3 försök. Mina första 2 försök var i farsta även fast flera av mina vänner och anhöriga sa att jag inte skulle köra upp där. Jag valde att köra upp i uppsala för mitt 3:e försök och inspektören var väldigt vänlig, till skillnad från i farsta då inspektörerna var ganska stela.
Vi körde först upp på motorvägen mot stockholm då jag fick uppgift att köra mot gamla uppsala, allt gick bra då och vi körde eventuellt in i ett bostadsområde där jag fick vända om genom att backa runt hörn. Det gick också bra fast jag glömde att fixa min spegel efter jag var klar fast jag märkte det nästan direkt efter och parkerade så jag kunde fixa det. Sen fixk jag köra till en gigantisk korsning och trodde jag kuggade då eftersom jag bromsade krafrigt när det plötsligt blev gult och jag han inte med. Jag sa att det gick dåligt men han sa att det gick bra. Sen körde vi tillbaka och jag förberedde mig själv på att höra ”Tyvärr blev din körning inte godkänd idag” men han sa istället Du kör ju solklart så du får godkänt och det kändes så bra. Spenderade runt 8000 kronor på det här korkortet och känns så bra att det äntligen är klart och att jag inte behöver oroa mig över det längre.
Till alla er som tycker att det är hopplöst fortsätt kämpa!!! Känslan efter man är klar med allt stress och alla utbildningar är värt allt!!!