Körkortonline > Körkortsforum > Uppkörningsrutt Farsta

Uppkörningsrutt Farsta

DavidL 2025-02-27 19:00 ! Citera #
Klarade uppkörningen igår så tänkte dela med mig av rutten jag fick köra. Har en känsla av att det är en av de enklare rutterna man kan få då vi knappt lämnade farstaområdet. Behövde aldrig parkera och enda backningen var vändning i korsning, backa rakt bakåt alltså. Körde upp kl 10 så lite trafik dessutom.
https://www.google.com/maps/d/edit?mid=1RYhCfd0lc-YA6JgsiNLb5bfWPRbyanU&usp=sharing
DavidL 2025-02-27 19:09 ! Citera #
T-korsning*
Gäst 2025-03-15 15:54 ! Citera #
Tackar
Gäst 2025-03-22 10:07 ! Citera #
Hej, vilken tid tog du provet? Var det tidigt på morgonen? Och var det under helgen?
Gäst 2025-03-22 10:09 ! Citera #
Gäst 2025-03-22
Hej, vilken tid tog du provet? Var det tidigt på morgonen? Och var det under helgen?
Oj, förlåt, jag såg inte att det var klockan 10. Haha :lol:. Men undrar bara om det var på helgen.
Oliver 2025-07-07 16:20 ! Citera #
Fett intressant. Men när du körde in i gatan som du sen bakade från till T-korsningen. Lät han dig köra in länge eller att du fick backa länge? Tänkte ifall de skulle kugga en för att man konstant backar på en gata istället för att försöka vända om där på plats även om man gör t ex en K vändning.
hahr 2025-08-27 20:40 ! Citera #
Jag hade en inspektör som gav ett bra intryck och verkade trevlig. Vi började vid Trafikverket i Farsta och svängde höger, och glöm inte högerregeln i korsningen direkt när man svänger höger från trafikverket, kör sakta, vrid på huvudet och ha foten på bromsen för att visa inspektören att du känner till det, iallafall därefter höger igen i nästa korsning. Vid trafiksignalen svängde jag vänster och lade mig direkt i det högra körfältet eftersom jag skulle mot Nynäshamn. Man behöver inte byta körfält där eftersom det blir ett eget körfält när man kommer ut på motorvägen.

Vi körde av vid Haninge C och följde skyltarna dit. Sedan körde vi in på en utomhusparkering där jag fick parkera. När vi körde ut från parkeringen svängde jag höger. Vid korsningen med stoppskylt fortsatte vi rakt fram, sedan svängde jag vänster i nästa korsning och därefter vänster igen vid slutet av vägen.

En bit längre fram gjorde jag mitt första misstag. Trafiksignalen var ur funktion och en bil kom från höger. Jag trodde att det var högerregeln som gällde, men inspektören sa åt mig att köra. Vi fortsatte, och i nästa rondell svängde vi höger mot Stockholm. Vid rondellen vid Port 73 körde vi rakt fram, men i nästa rondell gjorde jag ett till misstag. Det låg en bil i vänster körfält inne i rondellen och jag trodde att jag kunde köra vidare i högra körfältet. Då bromsade inspektören, och där förstod jag att jag hade kuggat.

Efter det körde vi ut på motorvägen igen mot Älvsjö och Farsta. Vid trafiksignalen svängde vi höger och strax därefter var vi tillbaka vid Trafikverket.
Hhshdh 2025-08-30 02:01 ! Citera #
Okej så de jag som hade daniel den 27 augusti, update jag hade anita idag och jag klara det, vi körde till vega s sen svängde vi in i ett villaområde och där fick jag fickparkera sen så åkte vi tillbaka mot trafikverket

Senaste foruminläggen

Rubrik
5
I går 21:59
1
I går 16:45

Ladda ner Teoribok 2025 gratis

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se
Gratis körkortsfrågor