Körkortonline > Körkortsforum > Uppkörning Upplands Väsby VARN…

Uppkörning Upplands Väsby VARNING!

Väsby 2025-02-28 23:31 ! Citera #
Jag har nyligen kört upp i Upplands Väsby (genom trafikskola) och blev godkänd på första försöket.

Medelsvår rutt, två sträckor motorväg, en del 30-vägar genom villakvarter och huvudleder däremellan med hyfsat tät trafik (eftermiddag) och såklart ett antal lite större korsningar.

Utmaningen är kanske de större flerfiliga cirkulationsplatserna där det gäller att hamna i rätt fil (beroende på destination) och sen hitta sin lucka i tät trafik. Jag tycker personligen att det varit väldigt nyttigt att köra en del i området innan uppkörningen. Dagarna innan jag körde upp nötte jag Google Maps och ett par videor på körning i området. Man kan tycka vad man vill om den typen av inlärning, men när man väl kommer där nervös under körprovet är det rätt skönt att på förhand veta i vilken fil man ska sikta in sig på vid de större cirkulationsplatserna. Givetvis finns skyltning men på ett par ställen är det ganska kort om tid för att planera om så det skadar absolut inte att ha koll innan.
Gäst I går 12:43 ! Citera #
:x KÖR INTE UPP I UPPLANDS VÄSBY!!!
Dom är dom jobbigaste sojabönorna och feministerna som finns. Dom kommer kugga kugga dig! Dom är otrevliga och petiga. Dom har kuggat mig 4 gånger. 2 gånger var det mitt fel så klart men dom två senaste gångerna jag körde upp så kugga dom mig på så små fel. Dom kugga mig förra gången för att råka växla fel med deras xc40 som är en aids bil då denna manuella låda känns som legobitar som klickar när man växlar.
Om du kör upp i väsby kommer du få dessa inspektörer:

1. Kvinnan med utländsk utseende, typ från balkan. Hon kommer fråga dig om du småprata eller om du föredrar att hon är tyst. SÄG ATT DU VILL PRATA. Annars kuggar hon dig. Kör försiktigt som fan hon är petig med varenda fel. Kör du manuell ska du växla så miljövänligt som möjligt.

2. Ny inspektör som utbildar sig till inspektör. Hon kommer alltid ha med sig en till arbetskamrat. Hon är en miljöpartist som kommer kugga dig. Speciellt om du är man.

3. Söjaböna nmr 1 han har mustasch inge skägg, man. Han kommer också kugga dig för småsaker.

4. Söjaböna nmr 2 en man med runda glasögon och med skägg. Riktigt dryg och otrevlig typ. Hade honom senaste gången och jag körde perfekt. Men kugga mig så sa han att jag inte körde rutinmässigt. Dryg och otrevlig. Jag försökte småprata med honom och fick bara dryga kommentarer tillbaka. Han var tyst hela uppkörningen. På en T korsning vare mycket trafik och jag var tvungen att vänta på många bilar. Det var en bil som närmade sig och jag va stressad och han började gnälla och sa ”KÖÖR KÖÖÖÖR KÖÖÖÖÖÖÖÖR”

Dom kuggar personer baserat på utseende. Är du en biffig man och vältränad med mörk röst kommer du bli kuggad. Är du kvinna har du chans att klara uppkörningen. Jag körde jätte försiktigt och gjorde inga fel på senaste uppkörningen och ändå blev jag kuggad! KÖR INTE UP I UPPLANDS VÄSBY

Senaste foruminläggen

Rubrik
26
I dag 09:55
2
I går 23:40
6
I går 20:25
3
I går 18:26

Ladda ner Teoribok 2025 gratis

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken
Tryckt version (569 sidor):
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se
Gratis körkortsfrågor