Körkortonline > Körkortsforum > Uppkörning Upplands Väsby VARN…

Uppkörning Upplands Väsby VARNING!

Väsby I går 23:31 ! Citera #
Jag har nyligen kört upp i Upplands Väsby (genom trafikskola) och blev godkänd på första försöket.

Medelsvår rutt, två sträckor motorväg, en del 30-vägar genom villakvarter och huvudleder däremellan med hyfsat tät trafik (eftermiddag) och såklart ett antal lite större korsningar.

Utmaningen är kanske de större flerfiliga cirkulationsplatserna där det gäller att hamna i rätt fil (beroende på destination) och sen hitta sin lucka i tät trafik. Jag tycker personligen att det varit väldigt nyttigt att köra en del i området innan uppkörningen. Dagarna innan jag körde upp nötte jag Google Maps och ett par videor på körning i området. Man kan tycka vad man vill om den typen av inlärning, men när man väl kommer där nervös under körprovet är det rätt skönt att på förhand veta i vilken fil man ska sikta in sig på vid de större cirkulationsplatserna. Givetvis finns skyltning men på ett par ställen är det ganska kort om tid för att planera om så det skadar absolut inte att ha koll innan.

Senaste foruminläggen

Ladda ner Teoribok 2025 gratis

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken
Tryckt version (569 sidor):
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se
Teoriprov, gratis demo