Start > Körkortsforum > Uppkörning järfälla

Uppkörning järfälla

IssyTrissy 2025-02-16 09:58 ! Citera #
Hej alla!

Jag ska om 2 veckor ha uppkörning i järfälla efter att ha kuggat en gång i Farsta. Det var det dummaste jag gjort, körde upp när jag inte alls var redo och fick ingen sömn för jag var så nervös :/ Men NU är jag redo!!! Har kört 50/50 privat och med skola och har kört som mest i Järfälla så jag kan området helt okej ändå.

Däremot har jag svårt att hitta ett område med högerreglen i Järfälla. Så är det någon vänlig själ som skulle kunna beskriva var det kan finnas för själv kör jag alltid huvudled.

Sedan får ni jättegärna komma med andra tips eller rutter i järfälla om ni själva har kört upp där.

Tack o hej! :D
Gäst 2025-02-17 20:12 ! Citera #
En vanlig kuggning i järfälla är att de just är högerregeln när du åket tillbaka till trafikverket när du kör förbi macken ,Sibyllla osv.Finns mkt trådar om det om du söker tex rutt järfälla. Va även uppmärksam på heldragna linjer på lite konstiga ställen vid rondeller osv. Min polare varna mig för en vid stäket tex som han kugga på. Sedan gäller ju alltid högerregeln i villaområden tex. Så förstår ej riktigt va du menar när du ej hittar:D

I annat fall va extra uppmärksam och kolla när du kör mindre vägar där du ej ser huvudleds skylten eller trafiksignaler då gäller högerregeln. Rätt kurviga på och avfarter på vissa ställen vid motorvägsmomentet. Så va säker även där. Järfälla har extremt mkt olika rutter. Och får du köra i den nybyggna delen var det mkt bussfiler och lixom mindre rondeller så håll stenkoll när du kör där så du ej hamnar i fel fil eller missa blinka ut från en lill-rondell etc.

Det är så jävla lätt och kugga på små skitsaker även om man hör lovord från läraren osv. Så jag gjorde såhär när jag klarade mitt. Och jag kuggade innan pga av nervositet. Berätta ej för någon att du ska köra upp hjälpte mig iaf med pressen osv. Om du vet att du kör bra och kan alla moment så försök bara se de som en körlektion med en ny lärare. Inspektörerna brukar va snälla även om många säger annat:) Om du kommer tidigt till trafikverket vilket man bör. Så kan de vara skönt att vänta utanför tills de snart är dags för din tid sjukt nervös stämning där inne:D Samt glöm ej alla smådetaljer kring tex placering, titta, visa hänsyn, samspel, Förutse händelser osv. Lycka till

Senaste foruminläggen

Ladda ner Teoribok 2025 gratis

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken
Tryckt version (569 sidor):
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se
Teoriprov, gratis demo