Kuggad
Jag kuggade för jag körse för sakta på en 90 väg så körde jag 60 , är det rätt ? kan man kugga på sånt
jag blev det iaf
Japp det är rätt, jag har inte körkort men jag vet att du inte får göra så, då du håller en överdrivet låg fart och därmed ”förstör” trafikens flyt + att du kanske hindrar andra trafikanter.
det är var jag tror iallafall
synd för det med kuggningen, har själv den 14:e
På väg 90 måste du köra på minste 85
Jag har aldrig hört att det finns en sagd minimihastighet. 85 som minimigräns låter lite väl högt på 90väg. givetvis är det en önskvärd hastighet men kör någon 80 på 90väg hindrar denne inte så mycket. Lastbilar får ändå inte köra snabbare än 80 t.ex. och är det halt väglag ska man inte köra snabbare än att man har kontroll. är det ingen trafik alls får man väl köra 60 om man vill även om det inte är optimalt. det är som sagt Om det hindrar trafiken som det inte är bra.
rekommenderad hastighet strax under hastighetsgränsen i optimala förhållanden. behöver man ta hänsyn till tät trafik, väglag eller annat så har man all rätt att göra det.
Minimigränser tror jag inte riktigt finns på de sättet, det beror helt på vilken typ av förutsättningar man har... Snö, tät trafik, trafikolycka. Men man ska så långt som möjligt ha en jämn balans jämtemot resten av bilarna så att allt flyter på bra; inom gränsen på hur snabbt man får köra såklart
Du får inte köra under den tillåtna hastigheten om det inte finns orsak, typ väder, sikt, tät trafik etc.
kör du 60 på 90 utan anledning klarar du inte provet.
kör du strax under 90 typ, 87, 88, är det ingen fara!!!
Jag brukar inte hålla 110 på motorvägen, för det känns lite nervöst ibland att köra så fort (även i optimala förhållanden). Istället kör jag så att det känns säkert och bekvämt, varierande från 90 och uppåt. Om jag ligger i högerfil borde detta inte vara något problem eller?
Man får väl lov att köra under hastighetsgränsen om du inte blockerar trafik, tex 50 på 70 ?
Struntprat att man inte får köra mer än 5km/h mindre än angiven hastighet, jag körde 30km/h på en 50 sträcka i 4 minuter på min uppkörning och han kommenterade inte ens på det
Senaste foruminläggen
Rubrik