Start > Körkortsforum > Tveksam

Tveksam

william 2024-12-08 19:36 ! Citera #
Jag känner mig orolig inför min nya uppkörning, särskilt eftersom jag fortfarande är lite osäker på fickparkering och backparkering. Jag kuggade min första uppkörning på grund av nervositet, dålig planering och bristande manövrering. Sedan dess har jag lagt mycket fokus på att förbättra allt jag behöver, och jag känner mig nu säkrare på både planering och manövrering. Trots det har jag uppkörningen strax innan jul, och jag vet inte varför, men osäkerheten finns fortfarande där. Jag tror att det handlar om brist på självförtroende.

Jag kör privat, och min pappa, som är ganska sträng, säger att han känner sig trygg med mig när jag kör. Det betyder mycket, men jag funderar på om jag borde börja på en trafikskola ändå. Skulle det ge mig mer säkerhet och självförtroende inför uppkörningen, eller borde jag fortsätta som jag gör?
gäst 2024-12-08 19:53 ! Citera #
Det är värt att ha en test lektion med en trafikskola, där du får visa hur mycket du kan samtidigt som trafikläraren kan berätta om du är redo för uppkörningen eller om du behöver några fler lektioner.
william 2024-12-08 20:16 ! Citera #
Jag har kört förut med trafikskola Mårtensson han sa jag var duktig tog 10 lektioner
Gäst 2024-12-09 08:50 ! Citera #
Dina backmoment måste sitta % segt att kugga på de, öva på de typ och prioritera de så de sitter i sömnen innan uppkörningen. Ta sedan en uppkörningakontroll ca 1 v innan riktiga ifall de finns mer detaljer du behöver öva på.

Senaste foruminläggen

Rubrik
7
I dag 07:19
132
I dag 02:56
5
I går 12:15
16
I går 08:53

Ladda ner Teoribok 2025 gratis

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken
Tryckt version (569 sidor):
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se
Teoriprov, gratis demo