Jag håller på och byter trafikskola då jag känner mig otrygg med min lärare.
* Hen har en dålig attityd och ett nedlåtande tonläge.
* Hen pratar non-stop, skäller på mig om inte jag gör samma sak.
* Hen ger instruktioner så pass sent att jag inte har en chans att planera min körning.
* Hen slänger sig åt vänster, placerar sig mellan mig och vindrutan och drar i ratten så att jag tappar både kontrollen och sikten.
* Hen gasar och bromsar utan förvarning, ger ingen förklaring till varför.
* Hen kan inte så bra svenska. Det krut som jag lägger ned på att förstå vad hen säger, hade jag hellre använt på min bilkörning.
* Hen kommer på nya ideer under lektionen, försätter mig i situationer som jag inte är beredd på.
* Hen tillåter inga solglasögon, trots att solen står lågt så här års. Jag tvingas köra med gamla, icke färgskiftande glasögon, som är för svaga.
* Hen har ovälkomna åsikter om mitt liv.
Jag kan se att läraren fått dåliga recensioner för upplevelser som liknar mina. Recensenter nämner hens namn och vilken trafikskola det gäller. Jag tycker inte om offentlig smutskastning, men jag önskar att det fanns en instans att vända sig till angående missförhållanden i branschen.
Tror knappast det är läraren det är fel på. Baserat på det du skriver verkar du behöva mer teoretisk utbildning innan du ger dig ut i trafiken. Tror du verkligen att läraren bara gör allt detta utan anledning?
Du skriver också att hen inte kan bra svenska och att hen bedömer dig baserat på personliga saker. Ingen människa är perfekt. Så du får helt enkelt anpassa dig.
Blivande bilist Lyssna inte på Nicke. Ser att Nicke kommer med ologiska inlägg i flera trådar. Du ska självklart byta körlärare om du inte känner dig nöjd eller bekväm med din nuvarande. Precis som i alla branscher finns det olika lärare som passar olika personlighetstyper. Vissa är hårda och tuffa och passar en viss typ, vissa vill ha mer mjuka/snälla finns inga rätt eller fel här. Det är du som betalar och du ska känna dig nöjd. Jag själv fick olika lärare i början och den jag kände passade mig bäst valde jag att fortsätta med.
Vänd dig till Trabsportstyrelsen med åsikter om trafikläraren
Blivande bilist Lyssna inte på Nicke. Ser att Nicke kommer med ologiska inlägg i flera trådar. Du ska självklart byta körlärare om du inte känner dig nöjd eller bekväm med din nuvarande. Precis som i alla branscher finns det olika lärare som passar olika personlighetstyper. Vissa är hårda och tuffa och passar en viss typ, vissa vill ha mer mjuka/snälla finns inga rätt eller fel här. Det är du som betalar och du ska känna dig nöjd. Jag själv fick olika lärare i början och den jag kände passade mig bäst valde jag att fortsätta med.
Jag ger iallafall ut mitt namn till skillnad från dig! Du vill vara anonym och därför skriver du sånt här smörja! Man ska vara nöjd med den lärare man får helt enkelt! Helt otroligt vad bortskämda ni är att hålla på å byta lärare.
Jag ger iallafall ut mitt namn till skillnad från dig! Du vill vara anonym och därför skriver du sånt här smörja! Man ska vara nöjd med den lärare man får helt enkelt! Helt otroligt vad bortskämda ni är att hålla på å byta lärare.
Nej man ska inte vara nöjd med en dålig lärare. Folk betalar en massa pengar för att ta körlektioner, då kan man förvänta sig få en viss kvalitet på utbildningen också.
Har du lika låg standard på allt här i livet?
Varför är du så aggressiv? Du verkar leva för att skapa tumult omkring dig baserad på dina tidigare inlägg. TS har rätt att byta lärare om hen vill. Jag vill inte ha en lärare som skriker, skäller och trycker ner mig för att jag gör misstag. Speciellt om jag betalar. Är det för mycket begärt?
Nicke. En utbildning hos en trafikskola är en privatfinansierad utbildning som dessutom kan vara en stor investering baserad på vilka ekonomiska förutsättningar man har. I samtliga branscher/företag kan de finnas oseriösa aktörer. Jag vet inte hur du gör men om jag betalar för en tjänst eller produkt och blir missnöjd. Ja då byter jag. Dvs det är inte vi skattebetalare eller staten som betalar TS utbildning utan det sker privat. Därav behöver inte TS nöja sig med den läraren hen får. Utan TS kan välja att investera sina pengar i en ny skola/lärare precis som man har rätt att byta tex frisör om man blir missnöjd
Varför är du så aggressiv? Du verkar leva för att skapa tumult omkring dig baserad på dina tidigare inlägg. TS har rätt att byta lärare om hen vill. Jag vill inte ha en lärare som skriker, skäller och trycker ner mig för att jag gör misstag. Speciellt om jag betalar. Är det för mycket begärt?
Jag är inte aggressiv! Jag är bara en realistisk person som inte klagar på allt här i livet till skillnad från er