Start > Körkortsforum > Hjälp om Västerås körprov hur …

Hjälp om Västerås körprov hur går till

Hejjj 2024-10-16 05:19 ! Citera #
Jag ska köra körprov i Västerås men inte övat förr dit, hittade ej lediga tid här i Uppsala efter jag kuggat min första körprov det va enkel ändå allt var mitt fel, hamnade i motande körfält, parkerade så nära andra bil, och den värsta fallet, inspektören be mig att kör in en parkering då innan han gav mig uppgifterna att ska parkera sa han väntade och stanna, ser du där grå bilen ? Ja, Jag vill att du ska parkera bredvid den ? Då jag kör in dit men kollade speglarna innan o glömt att blinka trots var en öppet yta liksom ej vägkant men vanlig parkering. Och sen landsväg precis när jag kör ut från påfarten så hamnade jag en bil som körde långsam vägen var 90 och jag körde 80 pga avstånd framföre bilen jag ba, jag kuggat , tänkte att påbörja omkörning, plötsligt inspektören sa svänga höger och vända där jag svängde och kör in det va en liksom circle väg höger siden va ju lite blött vatten överallt, jag bestämde att göra en varv runt två lastbilar som var parkerad dit på nåt anledning, jag körde lugnt bredvid dom och tillbaka till Uppsala
Mitt andra fel var ett övergångsställe +cykelpassage som var just på korsningen jag stått mitt på cykel passagen och passerat övergångsstället, resultatet står förutse situationen.


Nu jag hittade inget lediga tid i Uppsala och tvingades att köra i Västerås istället.

Behöver hjälp nån som körde upp dit Västerås och hur är vägarna samt inspektörerna?
Gäst 2024-10-18 12:31 ! Citera #
Gällande inspektörerna tyckte jag att alla var trevliga. Vissa mer och andra mindre. Jag har bara kört i Västerås men tycker att vägarna för det mesta är enkla så länge du följer skyltar och kan regler.
Gäst 2024-10-18 13:00 ! Citera #
Tänk på trafiksäkerheten som mest! de kollar mcyket på hur du kollar och anpassar dig efter situationer. Annars är västerås inte så svårt. Lycka till

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
4
I går 22:43
4
I går 22:31
5
I går 21:50
6
I går 21:48
40
I går 15:51
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest