Start > Körkortsforum > Kuggad uppkörning för 3e gånge…

Kuggad uppkörning för 3e gången

Viola 2024-10-02 17:02 ! Citera #
Kuggat 3e gången i väsby. De två senaste för enstaka händelser t.ex. inte gasat nog i en enfilig rondell. Vet inte riktigt vad jag ska göra. Alla tre gånger har inspektörerna sagt att jag skulle ha fått körkort den dagen om inte för de små misstagen.
Gäst 2024-10-02 17:24 ! Citera #
Om det är som du säger och det var en sådan skitsak enbart. Boka igen och försök inte göra något misstag:) känns som en skitsak att kugga på. Uppstod det någon trafikfara när du körde sakta?
Viola 2024-10-02 18:17 ! Citera #
Ingen trafikfara, den enda trafikfaran var att skåpbilen bakom mig körde om mig precis efter rondellen, över en heldragen linje vilket inspektören menade var mitt fel.
Gäst 2024-10-02 19:41 ! Citera #
Okej fattar. Ja vissa inspektörer verkar mer petiga en andra precis som trafikskola lärarna. Om det inte var så att du verkligen krypkörde och det var överdrivet långsamt och du inte bröt mot några regler, så känns det ju som ett litet misstag.
Vet själv folk som blivit godkända när det varit lite väl försiktiga men med feedback som tex körningen är godkänd men tänk på ta för dig lite mer i tex rondeller osv. Sedan vet jag också folk som gjort uppkörning och kuggat för att de kör lite för snabbt och nästa gång för långsamt. Öva stenhårt på rondeller och boka igen och försök verkligen tänka på göra rätt i varje jäkla situation under uppkörningen. Lite jobbigt med just uppkörning är att andra kan ju bryta mot regler osv och du måste kunna förutse sånt. Du behöver nog lite flyt bara.
Viola 2024-10-02 20:22 ! Citera #
Tack för dina ord. Har lyckats boka en tid om 2 veckor så ska bara öva och öva!
Petter 2024-10-03 22:31 ! Citera #
Koncentrera dig på att köra bil. Jag tror att det är grunderna i själva körningen som inte sitter. Att göra flera småfel visar att saker inte sitter som de ska. Du måste bli säker på dig själv i trafiken. Så ut och kör bil, men det är inte landsvägen du behöver öva på. Kontrollanterna vet att du som sitter bakom ratten inte är expert, de räknar inte med en expert.
Jag har kört en massa bil sedan jag tog körkort -96. Men om jag skulle köra upp så är jag inte helt säker på att jag skulle klara det. Man samlar på sig så mycket egenheter och man slarvar mer.
Nästa gång du kör upp försök att slappna av. Människan som sitter bredvid ska inte äta upp dig. Bry dig inte om rykten om vilken kontrollant som är bäst. Respektera honom eller henne. Utgå från att de kommer utföra sitt jobb professionellt. Du ska inte ha några förutfattade meningar! Ser de sura ut, ha en tävling för dig själv där du försöker få kontrollanten att de.

Tar du körlektioner? Är det körskolan som har sagt att du är redo för försök 2 & 3? Då skulle jag byta lärare om det går.
En körskola som skickar i väg en elev tre gånger funderar jag på snarare vad det är för fel på körskolan
Släpp allt vad de sagt. Koncentrera dig på det som kommer, inte det som varit. Du måste bli trygg i din körning.

Sen det är inte hela livet om du blir kuggad. Det är bara plånboken som ska lida av det Du har erfarenhet av det :lol:
Gäst 2024-10-04 10:47 ! Citera #
Petter 2024-10-03
Koncentrera dig på att köra bil. Jag tror att det är grunderna i själva körningen som inte sitter. Att göra flera småfel visar att saker inte sitter som de ska. Du måste bli säker på dig själv i trafiken. Så ut och kör bil, men det är inte landsvägen du behöver öva på. Kontrollanterna vet att du som sitter bakom ratten inte är expert, de räknar inte med en expert.
Jag har kört en massa bil sedan jag tog körkort -96. Men om jag skulle köra upp så är jag inte helt säker på att jag skulle klara det. Man samlar på sig så mycket egenheter och man slarvar mer.
Nästa gång du kör upp försök att slappna av. Människan som sitter bredvid ska inte äta upp dig. Bry dig inte om rykten om vilken kontrollant som är bäst. Respektera honom eller henne. Utgå från att de kommer utföra sitt jobb professionellt. Du ska inte ha några förutfattade meningar! Ser de sura ut, ha en tävling för dig själv där du försöker få kontrollanten att de.

Tar du körlektioner? Är det körskolan som har sagt att du är redo för försök 2 & 3? Då skulle jag byta lärare om det går.
En körskola som skickar i väg en elev tre gånger funderar jag på snarare vad det är för fel på körskolan
Släpp allt vad de sagt. Koncentrera dig på det som kommer, inte det som varit. Du måste bli trygg i din körning.

Sen det är inte hela livet om du blir kuggad. Det är bara plånboken som ska lida av det Du har erfarenhet av det :lol:
Precis jag bytte lärare och skola inför försök 2, insåg då att de var jätte mkt smådetaljer jag behövde jobba på i rondeller hur man tittar inte bara att titta. samt lite små grejer med placering och manövrering.Kuggade andra på skitsak men kände mig endå säker och 3 satt utan problem:)
Viola 2024-10-04 13:29 ! Citera #
Jag har inte övningskört med en körskola från början utan tog en lektion för att se om jag var redo. Den skolan sa att jag var det så bokade direkt teori och uppkörning. Det är så frustrerande när man blir kuggad på små misstag. Den 2a och 3e gången hade inspektören sagt uttryckligen att jag skulle ha fått körkort ifall det inte var för de misstagen. Har övningskört sedan jag var 16 och är 18 nu så känner mig också väldigt självsäker i trafiken. :(
Gäst 2024-10-04 16:09 ! Citera #
Precis men du kanske fick en lektion där trafikskolläraren va trött och gjorde det enkelt för dig, de hände mig kuggade. Bytte trafikskola och sa ja har blivit kuggad trots att läraren sa ja va redo. Sa vill ha en petig jobbig jävel, fick en ny på ny skola, och då fanns det detaljer att jobba på. Klarade efter de och lärde mig mer en på alla de tidigare 12 lektioner på förra skolan. Bokade 2 dubbel lektioner med nya läraren för finslipa.
Petter 2024-10-07 13:06 ! Citera #
Ofta när man övningskör privat så missar man att öva på att köra stadstrafik. Utan det är mycket landsväg. När tog mitt körkort så var det landsväg en gång. resten var stadstrafik. Det är det svåra.
Öva mer i stadstrafik mycket mer

Blir du kuggad igen
Då behöver du ta några körlektioner

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo