Start > Körkortsforum > Hjälp!!

Hjälp!!

Gäst 2024-09-27 17:46 ! Citera #
Hej, jag har en mycket viktig fråga. Vänligen svara. Jag har min uppkörning snart på måndag. Den enda legitimationen jag har är mitt ID-kort från Skatteverket. (Jag har inte fått mitt svenska pass än, men jag ansökte om det). Jag fick permanent uppehållstillstånd nyligen, men Migrationsverket har uppehållstillståndskortet eftersom jag ansökte om svenskt pass. Mitt ID-kort höll på att gå ut i november så det var därför jag ansökte om ett nytt. När jag ansökte om det nya kortet sa skatteverket att det skulle spärras nu. Jag fick ett kvitto från dem att jag ansökte om att få förnya mitt ID-kort. (Obs: Den kort som jag har nu gäller fram till november). Jag har fortfarande kortet med mig och det finns ingen indikation på om kortet är spärrat eller inte. Så min fråga är kommer jag att kunna köra upp med detta kort? Jag har ingen annan svensk legitimation. Berätta gärna vad det är för saker de letar efter i Trafikverket när de kontrollerar legitimationen. Vad ska jag göra nu?
Gäst 2024-09-28 08:47 ! Citera #
Ring trafikverket!

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
I går 19:53
15
I går 14:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov