Start > Körkortsforum > Kuggat 3 gånger

Kuggat 3 gånger

Gäst 2024-09-08 14:31 ! Citera #
Tja!

Nu har jag kuggat uppkörningen 3 gånger, och är helt hopplös. Både trafikskola och handledare sa att jag var helt redo för körprovet så är helt slut nu.

Första gången blev jag för nervös och försökte köra om när jag inte borde ha gjort det + körde lite för fort, så det var fullt förståeligt att jag inte klarade.

Andra gången ansåg dem att jag inte kunde hålla bilen rakt på motorväg, vilket inte har hänt mig förut och det var väldigt ärligt ingenting jag märkte av, inte heller att andra trafikanter eller bilar reagerade på det? Men tänkte att visst, det händer. Tredje gången kuggade jag pga att jag körde för fort bredvid en stillastående bil (80 km egentligen men försökte dra ner hastigheten bredvid bilen självfallet men dem tyckte fortfarande att det var för fort) som dem ansåg föll under trafikregler.

Blir helt slutkörd… Ska självklart fortsätta övningsköra men någon som har vart i samma sits innan? Mitt teoriprov går ut i December och har inte bokat något nu men det känns ju jättetråkigt när alla anser att man borde ha klarat det vid det här laget… Några tips? Faller det verkligen på verkligen inspektör man får, nu när alla 3 jag har haft sagt olika saker?
RiverOak 2024-09-08 15:34 ! Citera #
Du är definitivt varken ensam eller hopplös!

Jag kuggade fem gånger innan jag blev godkänd. Två av dem skulle jag säga berodde på riktigt usla förarprövare som sabbade för mig. Men de andra tre var klantiga misstag pga nervositet.

Min erfarenhet är att det gör stor skillnad vilken förarprövare man får tyvärr. Men också vilka trafiksituationer man utsätts för såklart. Nervositeten och pressen kan göra att man agerar helt annorlunda i situationer än vad man annars skulle gjort.

Det är bara att ta lärdom av misstagen och hoppa upp på hästen igen. Du kommer att klara det!
RiverOak 2024-09-08 15:38 ! Citera #
Också, försök att inte tänka så mycket på vad andra tror och tänker om dig. Resan är olika för oss alla. Och du är ju snart i mål!
Det kan också hjälpa att inte berätta om sina uppkörningar för andra om det är möjligt, så slipper du berätta att du blev kuggad om det mot förmodan skulle hända igen.
Gäst 2024-09-08 18:19 ! Citera #
Klarade på 3. kändes oxå hopplöst. Men på dig låter de som skitsaker. Skulle säga såhär testa igen och va ännu försiktigare.
De ska ju bedöma på helheten. Annars byt trafikskola, säg att du kuggat tidigare men klarat utbildnings kontroller och vill ha en secound opinion me den petigaste läraren ni har. Jag gjorde de och klarade de på 3.

Senaste foruminläggen

Rubrik
5
I dag 14:05
10
I dag 10:06
8
I dag 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest