Start > Körkortsforum > Uppkörning Farsta - måndag mor…

Uppkörning Farsta - måndag morgon

Yen 2024-09-06 22:25 ! Citera #
Hej allihop!
Min lärare på trafikskolan har bokat in uppkörning nu på måndag morgon kl. 8.00 i Farsta.
Känner mig osäker, läraren verkar tro att det ska gå bra och säger att jag kör bra nu. Vi hade en lektion idag och då gick det helt ok, några smådetaljer som ibland inte var ultimata.
Däremot hade vi en lektion igår och då gick det inte alls bra! Körde så himla dåligt och gjorde en massa fel som jag inte gjort tidigare.
Någon mer som haft en svacka i ”slutet”?
Och någon som kört upp med start i Farsta en måndag morgon och har några bra tips? Möjlig rutt? Hur är trafiken vanligtvis vid den tiden? (Är nyinflyttad i Stockholm så känner inte till området jättebra men har kört ett par gånger runt Farsta, Trångsund, Vega, Handen..)
RiverOak 2024-09-06 23:26 ! Citera #
Är det främst lektionen igår som spökar hos dig eller har du överlag inte känt dig redo för uppkörning?
Det är klart man har svackor. Ibland har man en dålig dag, kanske är stressad, disträ eller övertänker körningen.

Det kan ju gå bra på uppkörningen. Har du en bra dag och trafiken inte ställer till det allt för mycket så ska det nog gå fint. Det värsta som kan hända är att du kuggar, men då har du ändå fått erfarenhet av att köra upp.
RiverOak 2024-09-06 23:48 ! Citera #
Å andra sidan kanske det bara är som med teoriprovet att du ligger ganska bra till men har en tendens att känna dig osäker?
Yen 2024-09-07 22:40 ! Citera #
RiverOak 2024-09-06
Å andra sidan kanske det bara är som med teoriprovet att du ligger ganska bra till men har en tendens att känna dig osäker?
Åh ja, hoppas det är så och att det bara är min dåliga självkänsla som spökar.
Gäst 2024-09-08 09:13 ! Citera #
Om du känner att du kör bra. Planerar bra samt att backnings/manövrerings momenten sitter, samt alla vänstersvängar i korsningar där mötande har företräde. Jag hade tex en rätt mesig trafikskola som sa jag körde bra. Tyckte själv jag körde bra också:) men på uppkörningen blev jag helt darrig och överanalyserade allt plus ny bil. Kuggade på massa moment:)
bytte trafikskola och fick en petig jävel och vi körde 2 dubbel lektioner och övade konstant alla svåra moment som kan komma på uppkörningen. Rusning är ej ett problem om du kör trafiksäkert. Gillade själv att köra upp på morgonen då man inte gick hela dagen och byggde upp ännu mer nervositet. ca 70% misslyckas ju på första. Jag sa till mig själv såhär jag ger mig själv 3 försök utan bli arg eller besviken. Och idag har man kortet:) Gå dit och kör inspektörerna är snälla:)
Yen 2024-09-09 09:20 ! Citera #
Tack för pepp! Klarade uppkörningen i Farsta, är så lättad!
Sara 2024-09-09 09:22 ! Citera #
Jag hade ett prov idag i farsta kl 08:10 blev kuggad det är andra gången.
Har ni tips på annan stad som är lätt att köra i?
Angelica 2024-09-10 08:25 ! Citera #
SALA ! Efter att ha kuggat i Järfälla, Farsta och Norrtälje åkte jag till Sala. Klarade det och det var jättelätt att köra där och inspektören var trevlig. Allt kändes bra i Sala.
SARA 2024-09-11 09:42 ! Citera #
Klarade i farsta i tredje försöket allt handlade om bilen i gångerna innan hade jag skolans bil men den här gången tog jag trafikverkets bil fick en underbar inspektör som va så tydlig och bra körde på samma sätt som innan och blev godkänd.
M. 2024-09-11 20:34 ! Citera #
Körde upp i Farsta för 2 veckor sedan , det var en lördag kl 14.00 (mycket trafik) , jag var så stressad ! Farsta har så dåligt rykte Och inspektör var så kall och kände att hen var på dåligt humör , jag kände mig inte så bra heller så uppkörningen gick inte så bra , blandade ihop vänster höger , glömde döda vinkel , blackout :cry:
Blev så arg på mig själv för att jag var redo !
Fattade inte varför jag hade stressad så mycket.

Efter det bokade jag ny uppkörning tid (ca 2 veckor senare ) och jag bokade några extra timmar på min trafikskola och det gick hur bra som helst .

Körde upp för andra gången igår i Farsta (tisdag kl 10) var lika mycket stressad men jag fick en super trevligt inspektör , jag berättade att stressen tog över förra gången och jag behöver tydligare informationer om vart vi ska köra ! Hen hjälpte till genom att peka med handen när vi skulle till höger och vänster till ex och hen berättade tidigt vad jag skulle följa för skylten m.m i Tid och på jättefint sätt.
Jag kände verkligen att hen vill att jag ska känna
Mig så bra så möjligt!!
Gick hur bra som helst , körde som jag brukar köra och vissade att jag är redo att ta
Körkortet ! Jag blev godkänd

Kuggar Du första gången , ingen fara ! Kämpa på tills du får det !

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
I dag 20:12
9
I dag 19:02
1
I dag 16:38
24
I dag 16:20
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor