Start > Körkortsforum > Kuggad i västerås

Kuggad i västerås

Limpan 2024-08-08 17:08 ! Citera #
Tja blev kuggad i västerås idag, och jag förstår det till stor del.
Körningen var helt perfekt, instruktören bad mig göra en vänsyer sväng ich jag svängde lite för mkt till vänster så han tog ratten o rattade tbx.

Utöver det sa han att det var en helt galant körning och sa till mig att boka en ny tid då han märkte att jag bara var stressad.

Till min fråga, hur undviker man göra såna tabbar pga stress. Hur minskar man på stressen inför en uppkörning?
RiverOak 2024-08-09 00:16 ! Citera #
Uppstod det en farlig situation pga svängen? Svängde du på tok för mycket?
Tycker det låter märkligt att kugga dig enbart på en sån sak faktiskt. Trots ingripande.
Vad var orsaken i protokollet? Manövrering?

Att hantera stress, nervositet eller ångest kan ju vara olika hos olika personer.
Andningsövningar kan hjälpa. Att skaka loss kroppen kan hjälpa (jag dansade inne på toan på förarprövningskontoret innan provet). Paracetamol, GABA eller Valeriana kan hjälpa. Olika mentala övningar kan hjälpa.
För mig var det avgörande att ta beta-blockerare en timme innan provet. Det tog udden av de värsta symptomen.

Du får försöka gå till botten med vad det är som gör dig stressad/nervös och vad symptomen är som påverkar dig mest. Då blir det lättare att försöka hitta en lösning.
Limpan 2024-08-09 00:24 ! Citera #
RiverOak 2024-08-09
Uppstod det en farlig situation pga svängen? Svängde du på tok för mycket?
Tycker det låter märkligt att kugga dig enbart på en sån sak faktiskt. Trots ingripande.
Vad var orsaken i protokollet? Manövrering?

Att hantera stress, nervositet eller ångest kan ju vara olika hos olika personer.
Andningsövningar kan hjälpa. Att skaka loss kroppen kan hjälpa (jag dansade inne på toan på förarprövningskontoret innan provet). Paracetamol, GABA eller Valeriana kan hjälpa. Olika mentala övningar kan hjälpa.
För mig var det avgörande att ta beta-blockerare en timme innan provet. Det tog udden av de värsta symptomen.

Du får försöka gå till botten med vad det är som gör dig stressad/nervös och vad symptomen är som påverkar dig mest. Då blir det lättare att försöka hitta en lösning.
Tack för svaret!
Det kunde ha blivit trafikfarligt då jag svängde för mycket, så jag tar till mig det. Är inte särskild missnöjd över beslutet, lite segt bara.

Det är nog att jag inte kan prestera under press, det är som att jag sitter o väntar på att något går snett medans jag kör och jag kan inte få bort denhär oron.
Gick ut o tog lite luft efter jag parkerat, och jag förklarade även hur jag kände. Han visade förståelse, men såg att han också blev lite orolig..

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
I dag 20:12
9
I dag 19:02
1
I dag 16:38
24
I dag 16:20
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest