Start > Körkortsforum > Hur är det att köra upp i Ysta…

Hur är det att köra upp i Ystad?

Bi 2024-07-04 21:39 ! Citera #
Hej! Är det någon som haft uppkörning i Ystad? Lite frågor till er isåfall- Hur kändes det? Hur var eran uppkörning? Hur gick det för er?
Ska köra upp där i år, är lite nervös

Allt gott
RiverOak 2024-07-04 23:07 ! Citera #
Jag har kört upp där två gånger. Trevlig liten stad att köra i tycker jag.
En vanlig rutt är E65 och in mot Ruuthsbo där du kör på en smal och krokig väg och tillbaka längs kusten. Min körlärare sa att det är vanligt att man får göra effektiv bromsning i Ystad. Det var inget jag fick i uppgift tyvärr men det är säkert så.
Och så får du köra en sväng in i stan med såklart. Tänk på att vara uppmärksam på cykelöverfarter då de inte alltid är så synliga. En hel del enkelriktat och högerregel inne i stan med så tänk på hastighet och placering.
De små minirondellerna är inte heller rondeller utan farthinder. Bra att veta. :)
Mina båda uppkörningar var helt olika rutter, men jag tror att min andra var något ovanlig (kändes som förarprövaren ville ha lite omväxling).
Förarprövarna kommer från Malmö så det är ingen lantisattityd som gäller. Min ena var otroligt otrevlig, min andra var bra dock.

Jag kan varmt rekommendera att boka in en lektion med Ystad Trafikutbildning och be dem om en lektion som förbereder för uppkörning. Det är väl värt att få bekanta sig med stan och få lite tips om saker att tänka på.
Bi I går 18:47 ! Citera #
Hej! Tack för ditt svar och att du delade med dig!
Har bokat in några lektioner hos de, jag behöver ändå körlektioner- så tar de i Ystad.
Allt gott.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
4
I går 09:05
1
2024-07-05 18:34
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor