Start > Körkortsforum > Något är verkligen fel i Sveri…

Något är verkligen fel i Sverige med körkort.

Gäst 2024-07-09 21:34 ! Citera #
Nisse 2024-07-09
Det många av er gör i detta inlägg, är att ifrågasätta en hel yrkeskår.

De som arbetar som inspektörer har ett stort ansvar att se till att de som kör upp är redo att klara sig själva i trafiken samt att andra ska känna sig säkra när de kommer och kör.

Riskutbildningar är bra, tyvärr gå de även att köpa dem utan att göra dem. Så att tro att man kan få ”vilkorstvåor” på en uppkörning och sedan fixa det på en trafikskola, nej, då blir det samma där.

Inspektörerna kontrolleras med jämna mellanrum, både internt och av Transportstyrelsen, så de kan verkligen inte göra som de vill.

Klart det kan vara svårt att bedöma allt på 30 minuter, allt beror ju även på annan trafik, finna det ingen annan trafik så bedömer de efter det. De bedömer det de ser.

Själv kan jag också tycka något borde göras, för att få fler förbereda för prov. Missar du din fjärde uppkörning så bode personen spärras i 6 månader och göra ett nytt teoriprov. Eller att priset blir dyrare för varje prov du gör.

Om alla vore redo för körprovet skulle det inte vara så långa köer.
Ja, vi kritiserar ett system, en yrkeskår och en statlig myndighet i en rad många andra som visat sig brista i sin prestation och rutiner och hantering av medborgare. Svenskar har glömt att staten ska vara där för oss inte att vi är där för staten. Det du ser idag i samhället är en droppe i havet och trafikverkets förarprov är bara en liten symptom på ett riktigt stort problem som berör alla i sverige.