Om du ska köra upp via körskolan så låter det konstigt att dom bara klankar ner på dig. Körskolor bokar inte uppkörningar för elever som inte har stor chans att få godkänt, så om dom har bokat in din uppkörning så borde det ju ändå betyda att du kör bättre än dom får det att låta.
Vissa lärare är väldigt snåla med komplimanger och gillar inte att hålla elevens hand så att säga, fokuserar hellre på dina svagheter som kanske inte är lika allvarliga som dom får det att låta.
Mitt tips är väl ändå att försöka lita på att du kör tillräckligt bra för att släppas iväg för körprovet, annars hade dom inte bokat det! Och du säger själv att du kör bättre privat, så var det för mig också. På körskolan lutade jag mig för mycket på läraren och förväntade mig konstant feedback (vilket jag oftast fick). Det är egentligen jätte bra i början, men kan vara ”skadligt” när man kommit en längre bit in i körningen då man inte blir tillräckligt självständig.
Vet att det kan kännas bedrövligt och totalt knäcka självkänslan när man blir lärd av någon som bara fokuserar på det negativa, men det kan vara så att ni helt enkelt inte är kompatibla som ett ”team”.
Hade du inte varit så nära uppkörningen hade jag nästan rekommenderat dig att prova en annan trafiklärare men låter inte som att det borde behövas
TL;DR
Om du inte vågar lita på dig själv så kan du ändå lita på att du kör tillräckligt bra för att en trafikskola t.o.m vågat boka in ditt prov.
Man behöver inte vara perfekt under uppkörningen, ingen inspektör förväntar sig att du ska köra 100% perfekt! Man får göra lite missar så länge dom inte sker i farliga situationer eller upprepas för många gånger. Var bara noga med att kolla alla speglar och döda vinkeln, försök att inte stanna i onödan men chansa inte heller
Lycka till!