Start > Körkortsforum > Första körlektionen

Första körlektionen

Alek 2024-05-22 18:43 ! Citera #
Hej,
Jag hade min första körlektion idag och vet inte alls hur det känns nu i efterhand. Jag kör vanligtvis i en gammal volvo som jag bemästrat, och detta var en minicopper jag fick köra i idag.
Kopplingen tog helt annorlunda, samma med bromsarna och det var som svart och vitt mellan bilarna.
Jag tänkte qtt jag var redo för uppkörning, men efter idag känns det skit.
Hur skiljer sig bilarna? har endast erfarenhet från en. Om man ex jämför uppkörningsbilarna från vår gqmla volvo
Gäst 2024-05-22 20:27 ! Citera #
Brukar vara stora skillnader mellan bil till bil. Men man kommer igång med känslan efter någon minut eller två.

Jag övningkörde med en Golf från trafikskola och på uppkörningen var det en XC60 och direkt märkte jag skillnaden med pedalerna som var mycket känsliga på XC60. Var rädd att jag inte skulle klara av men det gick bra ändå.
Alek 2024-05-22 21:12 ! Citera #
Okej. Jag tränade inte så mycket på körningen i sig egentligen, utan det var mer parkering och så idag så det kan ha vart därför det blev så överväldigande.
Tack för svar!
Gäst 2024-05-23 05:17 ! Citera #
Nya bilar tenderar att vara mer känsliga överlag men särskilt på bromspedalen.

Jämfört med en gammal halvsliten bil av valfritt märke...

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
2024-09-06 22:16
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo