De brukar fråga och har för mig att man får säga nej
När jag hade min godkända uppkörning i Västerås så sa inspektören att en inspektörpraktikant skulle följa med på min uppkörning, jag sa då att jag önskar att hon sitter i baksätet, och jag klarade av uppkörningen nästan helt perfekt.
När jag hade provmomentet parkering så hade jag dock sannolikt blivit underkänd om jag hade lämnat kvar nyckeln i bilen, men nu hade jag så mycket vett att jag tog nyckeln med mig när jag tillfälligt gick ut för att kontrollera om jag parkerat perfekt; tänk om det hade varit min bil ”på riktigt”, då hade ju jag naturligtvis inte kunnat lämna nyckeln i bilen med risk för bilen att av misstag användas av någon annan! Sen när jag hade kontrollerat om jag parkerat perfekt så körde jag vidare ända tills vi var tillbaka till förarprovskontoret.
Inspektören frågade hur jag tycker det har gått och jag sa att allt gick perfekt utom att jag råkade få motorstopp när jag hade väjningsplikt vid infarten till en mindre landsväg, för det var ju en uppförsbacke där vid väjningsplikten, men inspektören sa att det gör inget, alla kan få motorstopp någon gång, och det var ändå ingen fara med det, och mitt körprov, som var det tredje totalt (men andra i Västerås eftersom jag var där även på första provet), är godkänt.
Jag tycker dock personligen att jag borde ha haft rätt att få godkänt redan på första försöket när jag ändå var i Västerås redan den gången.